Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi startet behandling første gang for ca 3 år siden, da ble jeg gravid på første IVF forsøk. Nå har vi en liten gutt på litt over 2 år.

I oktober 2005 hadde vi et misslykket fryseforsøk.

Så startet vi opp prosessen i desember igjen, med full pakke IVF og nå venter vi nr 2 i oktober.

Full klaff begge gangene på første IVF forsøk. Føste gangen satte vi foresten inn 2 egg, men fikk ett barn, men det var vi fornøyde med. Siste gangen satte vi inn bare ett egg.

Vårt problem er at jeg har tette eggledere. Det er ingenting i veien med sædkvaliteten til mannen min. Dersom egg og sæd hadde fått en "møteplass" kunne vi klart oss på egen hånd, men slik er det jo ikke, så da trenger vi hjelp. Graden av problemet vårt kan ha noe å si for at vi har lykkes så fort.

Vi anser oss selv som veldig heldige.

Annonse

Hei alle sammen som har svart på spm mitt! Det er bare så godt å lese at det lykkes på første forsøk for enkelte, det gjør at jeg fryder meg og gleder meg over at jeg er i gangnå og kanskje det også lykkes for meg første gang. Det er uansett artig å lese at det har gått så bra for dere:) Så takk for responsen!!

Hei

Dette var hyggelig å lese. Jeg begynner behandling om tre uker. Er spent og syns det er rart. Har liksom forsonet meg med at jeg ikke kan bli gravid, enda det ikke er noe galt med meg. Men det er så lenge siden jeg begynte å lure på om vi skulle få det til i det hele tatt, og siden det har det kommet til sikkert 10 barn i vennegjengen. Det er vel nesten bare oss igjen. Så da føles det liksom som om det ikke kan bli oss til del. Samtidig har jeg sommerfugler i magen når jeg tenker på hva som kanskje kan skje, og at vi med flaks har et barn om ca ett år. Det er svimlende.

Hei telma73!

Jeg kjenner meg sååå godt igjen. Forsonet meg også med at jeg ikke kom til å bli gravid, selv om det ikke er noe galt med verken meg eller mannen. Alle rundt meg ble gravide, og det er jammen men ikke alltid like lett å glede seg oppriktig på sin venninnes vegne, selv om du så gjerne vil.

MEN, trengte bare ett IVF forsøk i Haugesund og nå venter jeg ei lita tulla om 6 uker! Var helt sikker på jeg kom til å få mensen den dagen jeg skulle ta testen da jeg hadde skikkelig mens smerter. Stod opp 5 om morgenen da jeg ikke klarte å vente lenger og 2 sekunder etter jeg tisset på pinnen, lyste et stort +.................. Jeg hoppet inn i senga til mannen min, veivet med urinpinnen (virket ikke ekkelt akkurat der og da) og fortale han skulle bli pappa. Jeg unner deg virkelig den gleden jeg kjente da .............. Jeg skal krysse fingre og tær for deg og husk, blir du ikke gravid med første forsøk så blir 70% det på 3 forsøk.

Også ha en back up plan. Skulle det bli negativt, unn deg en skikkelig fest eller en weekend tur.

Hei :)

Jeg er en av de heldige som klarte å bli gravid på første forsøk :) (icsi).

Jeg er nå 14 uker på vei... og begynner å slappe litt av med at dette faktisk kommer til å gå bra.

Blir litt ekstra redd for at det skal gå galt for oss som har måttet gå igjennom behandling for å bli gravide. Det er liksom ikke bare å rulle rundt i sengen for at det skal lykkes igjen om det skulle gå galt nå!!!

Men nå må jeg vel kunne slappe av litt :)

Masse lykke til :)

...og jeg var også heldig å bli gravid på første IVF, har ei jente på snart 2 år. Og ikke nok med det; venter barn nr 2 om et par-tre uker - etter full klaff på søskenforsøk nr.2. Har også nesten tette eggledere. Hyggelig at det er MULIG!! Ønsker virkelig både deg 75nora og alle andre her inne LYKKE TIL!!!!!!!

Annonse

Takk juni 74

Det var deilig å høre. Er mer full av mot nå, selv om jeg ikke riktig tør håpe ennå. Men det kan jo gå. Det er uansett deilig å være i gang med noe som kanskje funker. Tror vi har store sjanser, for jeg er helt frisk (tror vi da) og mannen min var frisk da han tok ut sædprøver før en operasjon for noen år siden (som dessverre gjorde ham så og si infertil). Vi skal ha ICSI nå.

Skal lage backup plan. Vi har noen veldig gode flasker med vin liggende, og skal spare et par til eventuelle nedturer.

:-)

• 2 uker senere...

Hei alle sammen!

Vi var også så heldige å bli gravide på første forsøk, og har nå en nydelig datter på snart 7 måneder! Etter mange år med aborter og dårlige nyheter, var det stort å bli gravid, men jeg var også veldig redd hele svangerskapet, selv om det ikke egentlig var noen grunn til det. Nå så er det definitivt verdt alt slitet og alle tårene, og vi begynner så smått å tenke på å prøve å få en til.

Masse lykke til til alle dere som er midt i prosessen!!

Klem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...