Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått og sett etter PureLan på div. apoteker lenge, men fant det aldri. Jeg så jo at de hadde en samme type salve fra Avent, men ville gjerne ha PureLan. Så en dag tenkte jeg at jeg kunne jo spørre hvorfor de ikke hadde det lenger. Ekspeditøren kunne da opplyse om at de hadde PureLan, men den står ikke ute i hyllene - den selges under disk !? Da jeg spurte hvorfor, fikk jeg til svar at det ikke var hun som bestemte hva som skal stå i hyllene. Så, på fredag var jeg hos ammehjelpen fordi jeg var på nippet til å få brystbetennelse. Vi kom i snakk om brystpumper. Jeg har ennå ikke kjøpt en fordi jeg ikke har klart å bestemme meg for hvilken type jeg skal ha. Damen på ammehjelpen kunne fortelle at de har en veldig god og rimelig brystpumpe på apotek, men dessverre var det få som visste om den fordi den selges under disk! Hun var oppgitt over at apotekene ikke opplyser om dette. Jeg er oppgitt jeg også. Det er visst ikke så enkelt at det man ser er det de har. Produsentene kjøper seg hylleplass og vi blir i mer eller mindre grad styrt til å kjøpe det vi ser. Eller?? Var jammen ikke klar over at det var sånn. Etterhvert blir vel det som selges under disk skvisa ut av markedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvilket merke det var på denne brystpumpa og hva den koster??

Helt enig, sprøtt med den "produktplasseringa" der....

Skrevet

Eg skulle inn å kjøpe MeSoft-kompressar som vi brukar til våtserviettar, men fann det ikkje. Tenkte ikkje eingang på å spørre etter det, sidan ein jo er vant til at dersom noko ikkje finst i hyllene, har dei det ikkje. Heldigvis tipsa nokon meg om at dei hadde det bak på lageret. Litt irriterande ja.

På den andre sida så skjønar eg jo at dei ikkje nødvendigvis har plass til alle produktene i hylla...

Skrevet

Sånn er det på butikken å..

Ikke at ting blir solgt under disk, men det er nøye planlagt på hvor produktene blir plassert(merker)

Skrevet

hvis jeg husker rett var det medela. (samme produsent som for PureLan - har tydeligvis ikke betalt nok til å komme i hylla???). tror den kostet ca 600. Lurer på om den var elektrisk. Skal tilbake til ammehjelpen for å levere utstyr i morgen, så kan spørre en gang til da.

Skrevet

Vil det si at alle apoteker har Mesoft?! Nå føler jeg meg litt dust :)

Jeg lette og lette på de to apotekene som er nærmest her jeg bor, men fant ikke noe.. og plutselig fant jeg det på bystasjonen eller noe sånt. Jeg gikk bare ut fra at det kanskje var fordi bare noen apotekkjeder førte dem.. Hmpf..

Jaja, nå vet jeg det til neste gang - jeg hamstret 4 pakker, og holder på med den siste nå :)

Skrevet

Vet ikke om alle har MeSoft, men jeg kjøpte på Vitus. Jeg også letet og letet, til jeg en dag bare spurte. Da gikk hun på bakrommet og hentet. Så enkelt var det. Skjønner at jeg heretter bare får spørre med en gang! Sparer mye tid på det.

Skrevet

Som apotekansatt, kan jeg fortelle at markedet for apotekvarer er gigantisk. Det er rett og slett ikke plass til at alt eksponeres i hyllene. Og som dere sikkert vet, er de aller fleste apotek tilknyttet en kjede. Hver kjede har sitt bestemte sortiment. Og det er faktisk ikke apoteket selv som bestemmer hva som skal stå i hyllene (dette er tilfelle for de fleste apotek). Her er det klar styring fra øverste hold. Men husk alltid å spørre. Det aller meste kan skaffes:)

Skrevet

Jeg tror alle apoteker har mesoft ja. Jeg har vært på mange ulike apotek og kjøpt det. Ser jeg det ikke når jeg kaster et blikk rundt, spør jeg bare og da er det forskjellig om de finner det i ei hylle eller går bak på lageret og henter. Dette har jeg også opplevd med andre ting, så jeg spør bare hver gang jeg nå, om jeg da ikke ser det med en gang.

;-)

Skrevet

medela mini electric koster litt over 700, og så har de en medela mini electric plus til litt over 900. vet ikke hva som er forskjellen på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...