Gå til innhold

Noen her med erfaring med KISS-KIDD?

Anbefalte innlegg

Lurer på om snuppa mi på 10 uker har KISS.

Har lest på www.kiss-kidd.no, og kjenner meg mye igjen. Hun hadde en tøff fødsel, fikk hjerneblødning, blødning i en muskel på halsen, og hadde våte lunger som følge av en altfor rask fødsel. Hun ligger aldri på rygg, ruller over på siden med en gang. Hvis jeg holder henne i ryggleie, vender hun hodet til samme side hele tiden (hun har ikke torticollis, jeg får hodet hennes like godt over til andre siden hvis jeg vrir) Hun nekter å ligge på magen, og klarer ikke løfte hodet i mageleie. Hun virker å ha vondt i nakkepartiet når hun blir løftet opp. Hun er veldig stiv i skuldrene og gråter hvis jeg feks vasker henne under armene. Hun er også stiv i hoftene. Hun gulper utrolig mye. Og hver ettermiddag skriker hun utrøstelig etpar timer mellom 17 og 19.

Hvordan var deres barn med KISS?

Trenger man henvisning fra lege for å få barnet vurdert hos en manuellterapeut?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4846143-noen-her-med-erfaring-med-kiss-kidd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

SØrg for å få det sjekka, skal visst være veldig enkelt og greit. Vi skal med begge døtrene våre for en sjekk på fredag. De høres jo helt i orden ut, i forhold til di snuppe, nei; sjekk det! Tror ikke du trenger legehenvisning, men mulig du slipper å betale da? Vet ikke, vi fant bare en i distriktet her, fra oversikten på kiss-kidd.no, ringte og fikk time, ingen lege med i bildet. KAn jo prøve å huske å gi tilbakemelding!

Om du bor i narheten av Oslo sa finns det en jatte bra lakare i Fjellhammar som kan massa om barn med KISS, hade en vannina som gick ditt med sin dotter. Hon hade samma symptom som du beskrev pa din lille ven. Men efter en behandling var allt oki. Kan tyvarr inte nr men det stod om dem i Foreldre o barn tidningen for ett tag sen., Ditt behover du dock rekvisisjon.

Finns aven omina klinikken.. de ogsa flinka.

Sonen med han oxa en rask o lite hard fodsel o hade ont i sitt nackparti sa vi gick till vanlig kiropraktor. o han hade en lossning i nacken.. men det gick bort efter fyra behandlingar. Han hade dock inte KISS.

Lycka till o hoppas allt blir fint :-)

Hei.

Gutten vår hadde KISS og vi var på AHUS (ringte bare rett dit og fikk time) og fikk vurdering av Ute(tysk fysioterapeut som er ekspert på KISS) og behandling av Bjørn Helgar (manuellterapeut som er ekspert på KISS). MÅTTE ha rekvisisjon fra lege.

Etter 2 behandlinger var gutten bra og snudde hodet begge veier, lå fint på magen, sov bedre osv osv.

Lykke til!

dette høres ut som KISS, syns jeg.....akkurat som jeta vår hadde det(bortsett fra gulpingen, men det vet jeg mange kiss barn plages med)

hos oss ble det merket på 6 ukers kontrollen og vi ble sendt til manuellterapeut.etter 3 behandlinger, ble hu friskmeldt, og er en helt "ny" jente!

Annonse

gutten vå hadde kiss...

skeiv nakke og skeivt bekken.

helsesøstra ordna time til oss.

mye søvnløse netter og sutring de tre første mnd.

vi betalte ingenting og måtte ikke ha hensvisning fra lege.dette var i 2005.

vi gikk til fysioterapi.

Takk for det, og takk for alle svar :o)

Har satt meg på venteliste hos noen manuellterapeuter i Oppegård, får vente på tid. De ville uansett ikke se henne før hun er 3 mnd, men det er jo bare 2,5 uker til !

Vi får holde ut med skrik hver ettermiddag så lenge.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...