Gå til innhold

Infeksjonsfare ved åpning..?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk før helga vite av legen min at livmorhalsen var ca 2 cm, hadde 1-2 cm åpning og moden. Han mente dette er vanlig hos flergangsfødende. Men jeg glemte å spørre om det er større fare for infeksjon, med tanke på sex, bading ol. Noen som vet?

Slimproppen kommer ut ca annen hver dag etter sterke kynnere, det må vel bety at det produseres ny hele tiden??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4845930-infeksjonsfare-ved-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hos meg gikk vannet uten at selve fødselen var i gang - og da satte de fødselen i gang etter ca 65 timer pga infeksjonsfaren. I tilleegg fulgte de nøye med på at jeg ikke fikk feber (noe jeg fikk!). men dette var fordi hinnen inn til babyen da har gått hull på og at det dermed er større fare for infeksjon. hos deg er vel hinnen intakt og da tror jeg ikke det er noen fare! Da vile de nok informert deg om det, for de var veldig nøye med dette hos meg. Bor langt fra sykehuset, så jeg ble lagt inn selv om det tok 4 døgn fra vannet gikk til han ble født. I tillegg tok de ekstra prøver av han etter fødselen og da han hadde tegn til infeksjon ble han satt på både antibiotika og penicilin på intensiv avd. Så de var veldig obs på dette med infeksjonsfare.

Så jeg vil helt sikkert tro at de hadde informert deg dersom det var fare for infeksjon eller noe du burde unngå for å unngå infeksjon.

Har 3cm åpning og proppen har gått, sjekket derfor med lege på siste kontroll på Ullevål, og begge de to jeg spurte samt jordmor fastslo uten tvil at jeg fremdeles kan trene i basseng (bekkenløsning) frem til vannet går, først da er det snakk om fare for infeksjon.

Håper dette hjelper, de var veldig sikkre i sin sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...