Gå til innhold

6 mnd, ruller ikke, snur seg ikke,- bør jeg bli bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 6 mnd om 3 dager og jeg begynner å tro at han er treg, fysisk..

Han viser ikke intresse for å snu seg og heller ikke rulle. Har skjedd at han har kommet fra mage til rygg men det er tydelig at det er ren flaks. Begynte først å akseptere å ligge på magen for 3-4 uker siden, frem til da har det vært maks 5-7 min i mageleie før sirenen startet. På ryggen klarer han å underholde seg selv med leker, ingen problemer med å plukke opp det som er innen rekkevidde, tar det til munnen, bytter hender og koser seg. Men å snu seg,- det gidder han ikke prøve på..

Ser andre har 5 mnd babyer som snur seg, er gromgutten vår treig???

?? Han er født 3 uker for tidlig, har det noe å si???

Håper noen har erfaring med trege babyer som kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ikke bekymre deg! Han snur seg når han vil selv. Siden han er født "bare" tre uker for tidlig, så skal ikke det ha så mye å si utviklingsmessig. Hvis du vil så kan du jo begynne å sette babygymen bak han eller sitte bak han med leker som lager lyd, da kan det jo hende han blir nyskjerrig og begynner å ville snu seg. Men som sagt, han snur seg ikke før han vil selv ;)

Skrevet

Hei hei. Storesøster i huset rullet rundt første gang når hun var 7 mnd. Hun var god og rund og det kan ha noe å si.

Hun er forresten 3 år nå og normalt utviklet :)

Skrevet

Vet faktisk om flere babyersom ikke har rullet før de har vært rundt 8 mnd, ikke noe i veien med de ungene :) Plutselig så ruller han rundt!

Skrevet

God og rund, det er kankje stikkordet... Han spiser som en hest

TAKK!

-hovedinnlegger-

Skrevet

Heisann:-)

Jeg har en sønn på 9 mnd og han er nylig begynt å snu seg. Før det var det sånn du beskriver, han kom seg over på magen ved ren tilfeldighet en sjelden gang:-)Jeg var veldig bekymret, jeg også er førstegangs, og har ikke så mye å sammenligne med. Nå når han først er begynt å snu seg snur han seg med en gang vi legger han ned på ryggen. Utrolig utvikling bare på et par uker, han er ikke begynt å krabbe men han aker seg bakover i en fart, så nå er det godt å ha lekegrinden! Ville bare berolige deg litt:-) De er så forskjellige disse små, og noen er tydeligvis mer bedagelig enn andre! Men det er lurt å trene slik som hun over her skriver, ligge leker på skrå ovenfor hodet, slik at han strekker seg etter lekene/babygymen.

Lykke til:-)

Skrevet

Jenta mi rullet seg irundt da hun var litt over 3 mnd... hun er nå snart 6 mnd...

Da jeg var liten rullet jeg meg ikke irundt før jeg var 8 mnd.....

Han ruller nok i rundt når han vil, tenker jeg! :-)

Det går ann å spørre fysioterapaut

Skrevet

hei...'

da gutten min var seks mnd tenkte jeg akkurat som deg! Er det noe galt? men pluttselig noen dager før han ble 7 mnd snudde han seg.

Jeg satt å så på tv etter en litt slitsom dag. han lå på teppet sitt og pratet og koset lekene sine. jeg var vel i en litt egen verden for pluttselig så jeg at han lå på magen meg hodet inn i tvbordet....

da hadde han snudd seg rundt og vridd seg mot tv.

ikke vær urolig du pluttselig skjer det! nå er gutten min snart 8 mnd og bare over påska er han blitt en reser på å rygge og snu seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...