Gå til innhold

Hva er det med den grøten da, må alle ha det??

Anbefalte innlegg

Gutten min blir seks mnd neste måned og da skal jeg begynne å introdusere fast føde. I boken jeg fikk på helse stasjonen står det at jeg kan velge om jeg vi begynne med middag eller grøt. Men det står og at de anbefaler et til to grøtmåltider pr dag.

Personlig er jeg ikke så begeistret for den der grøten. Synest det er mer stas å lage til middag og brødmåltid. Slik at han kan spise det vi spiser. Gir alle grøt til sine små?I såfall hvor mange måltid?

Det stod og i boken at hvis babyen ikke ville ha grøt kunne en gi jernberiket middag. Her er det vel heller mor som ikke vil ha grøt. Flere som har det sånn? Kanskje jeg forandrer mening om grøt når jeg har prøvd det til gutten min?

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke gi grøt? Det er jo ganske lettvint, samt at du kan enkelt variere med flere ulike smaker.

Jeg gir grøt kun påkvelden til min gutt på 8 mnd. Ellers brødskive tilfrokost,fruktmos til lunsj og middag. Og pupp. Og MME på kvelden.

jeg gir et grøtmåltid til snuppa, og et brødmåltid .Hun er bare 5, 1/2 mnd, og har fått både grøt og brød i 1 mnd. er vel fordi det er jern i grøten at den er så bra. Men det er det da i leverpostei og.. Det får snuppa mi på brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...