Gå til innhold

Barnevaksinasjonsprogrammet

Anbefalte innlegg

Skrevet

BARNEVAKSINASJONSPROGRAMMET

USA har verdens mest omfattende barnevaksinasjonsprogram med hele 40 vaksiner fra fødsel til 16-18-årsalderen. Russland har 34 vaksiner, mens Norge ligger et stykke bak med 26 vaksiner totalt.

Men ting er i ferd med å skje her til lands og det er ikke lett å oppdage det uten litt studie.

Det har vært mye presse omkring en ny booster-dose med kikhostevaksine for andreklassingene, men det er flere endringer. Det ser ut til at Folkehelseinstituttet på en snedig måte har kamuflert det faktum at man øker med mere enn bare kikhostevaksinen fordi de har informert om endringer i forhold til tidligere program på en slik måte at folk lett kan få inntrykk av at det bare dreier seg om en ekstra vaksine. Det er imidlertid i tillegg til kikhostevaksinen lagt til en ekstra boosterdose av både difteri og stivkrampe!

Dette betyr at barn født fra og med 1998 får totalt 29 vaksiner i forhold til de født før 1998 som får 26 vaksiner.

Er det tilfeldig at Folkehelseinstituttet la ut den oppdaterte oversikten over barnevaksinasjonsprogrammet kun for noen dager siden, altså etter at andreklassingene har fått sin ekstra booster-dose med kikhostevaksine sammen med 3 andre vaksiner?

Men det stopper ikke der i det Herrens år 2006. Alle har sikkert fått med seg at man også skal innføre en pneumokokkvaksine som heter Prevenar. Denne skal alle som blir født fra og med inneværende år få, med 3 injeksjoner innen de har fylt et år. Så da er vi oppe i et totalt antall av 32 vaksiner og plutselig er ikke veien opp til USA og Russland så stor lengre.

Hvis vi gjør som vi egentlig burde gjøre, nemlig å telle hver injeksjon med Prevenar som 7 vaksiner fordi den inneholder 7 forskjellige pneumokokktyper, da har vi dratt forbi Russland som ikke gir denne vaksinen, men ligger fortsatt et stykke bak USA som gir den.

USA:

Antall vaksiner:

Etter 1 måned:1 stk.

Etter 3 måneder: 8 stk.

Etter 6 måneder:19 stk.

Etter 2 år: 30 stk.

Etter 6 år: 37 stk.

Etter 18 år: 40 stk.

Russland:

Antall vaksiner:

Etter 1 måned:3 stk.

Etter 3 måneder:7 stk.

Etter 6 måneder:16 stk.

Etter 2 år: 24 stk.

Etter 16-17 år: 34 stk.

Norge (barn født før 1998)

Antall vaksiner:

Etter 3 måneder: 5 stk.

Etter 6 måneder10 stk.

Etter 2 år: 18 stk.

Etter 8 år: 19 stk.

Etter 16 år: 26 stk.

Norge (barn født etter 1998)

Antall vaksiner:

Etter 3 måneder: 5 stk.

Etter 6 måneder: 10 stk.

Etter 2 år: 18 stk.

Etter 8 år: 22 stk.

Etter 16 år: 29 stk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TheNatural!!

Ettersom vannkoppevaksinen og hepatittvaksinen skal innføres i barnevaksinasjonsprogrammet, så tar vi igjen USA i løpet av 2007 eller 2009!! Vi har allerede snikinnført vannkoppevaksinen som en av komponentene i MMR, så den nye vaksinen blir lydende MMRV-vaksinen!! De kaller det et medisinsk forsøk i Norge i dag, men vaksinen er allerede på vei inn i vaksinasjonsprogrammet!

Skrevet

Dette er jo galskap. Vaksine for vannkopper er jo helt sinnsykt. Dette gjør de bare forå tjene penger. De vil ikke at foreldre skal være borte fra jobb. Vannkopper er en harmløs sykdom. Helt forkastelig at dette skjer.

Skrevet

Den er nok ikke fullt så harmløs for de som har nedsatt immunforsvar. Sykdommen er bl.a livsfarlig for de som går på cellegift. Når det gjelder at man ikke vil at foreldre skal være borte fra jobben, så fines det nok fremdeles en del anledninger til å være hjemme med barna. Forkjølelser, omgangsyke, ørebetennelser, influensaer. Nei, tror nok ikke vaksinasjonsprogrammet er satt opp for foreldrene nei.

Skrevet

Unskyld meg men!! Hvilken sykdom er ikke farlig for en som går på cellegift?

Forøvrig så ser det ut til at vannkoppevaksinen er farligere enn selveste sykdommen!!

Skrevet

Ja, men vannkopper er spesielt. Jeg var innlagt på sykehuset i forbindelse med komplikasjoner noen måneder før jeg fødte. En dag gikk jeg forbi avdelingen hvor det lå kreftsyke barn. Der sto det en advarselsplakat på døren: Har du vannkopper, nettopp hatt, eller vært i kontakt med noen som har hatt vannkopper, har du ikke adgang her.

Videre, så jeg et dokumentarpropgram om en liten gutt med leukemi for en tid tilbake. Han hadde hatt besøk av slektninger som fikk vannkopper. Det var krise. Han ble vaksinert umiddelbart.

Når det gjelder denne vaksinen, kan jeg forøvrig ingen ting om den, så jeg vil ikke uttale meg om den. Ikke sikkert at den er så bra eller nødvendig

Skrevet

Ja midas, siden målet til Folkehelseinstituttet tydeligvis er å kopiere det amerikanske programmet, gjenstår det bare å inkludere også hepatitt og vannkoppevaksinene. Lurer på om de vil være så "ansvarlige" at de som amerikanerne gir hepatittvaksinen innen første levedøgn!

Så en kan jo følge med på hva som skjer i USA for å vite hva som etter hvert også kommer til Norge. På dette som på så mange andre områder.

Hva er så hensikten med dette aggressive vaksinasjonsprogrammet, rent bortsett fra at det er "Big Business"? Er det å harmonisere spedbarnsdødeligheten og sykeligheten med USA?

Vi kopierer nå også amerikanske myndigheters fordekte måte å innføre nye vaksiner til programmet. Ingen presse eller offentlig debatt.

En kan bare spekulere på om flere enn noen få foreldre er klare over at det fra og med dette året er lagt til tre nye vaksiner og ikke bare kikhostevaksinen. Videre, hvorfor har ikke Folkehelseinstituttet lagt ut programmet for barn født i inneværende år der de i tillegg skal få tre doser med Prevenar fra i sommer?

Jeg er overbevist om at de frykter at dette vil være kontroversielt og at de gjør det de kan for å holde tilbake informasjon så lenge som mulig for å hindre debatt.

Midas, har du noen linker til planene om å innføre også hepatitt og vannkoppevaksinene?

Skrevet

Huff, ja den onde folkehelsa!

De prøver å snik-lure på barna våre farlige og unødvendige vaksiner bare fordi.....fordi....fordi...?....

....ja, hvorfor gjør de det egentlig.........???

HVa er det for slags skjult agenda helsemyndighetene kan ha?

Er de i lomma på legemiddelindustrien mon tro?

Skrevet

Vel, det er vel lagt ut nok bevis at sentrale personer innen helsemyndigheter og legestanden er i lomma på legemiddelindustrien, men det ser ut til at demente oppgulp har glemt disse ca 1 ukes gamle innleggene (dokumentert).

Folkehelseinstituttet har vel nok av løgn og drap på samvittigheten, men er såpass heldige i sin posisjon der de har en "licens to kill" eller påføre uskyldige barn skader.. (Tidliger dokumentert).

Selvfølgelig vil bermen på Folkehelseinstituttet gladelig stå frem offentlig å si at "selvfølgelig er vaksiner skadelig og dødelige eller kan gi langtidskomlikasjoner"!! Mulig de dekker dette på en mer elastisk definasjon når de skriver, at i noen tilfeller har det forekommet dødsfall, eller alvorlige komplikasjoner..

Tenk deg konsekvensen til den personen på Folkehelseinstituttet som gikk ut offentlig og advarte mot vaksinasjon? Ikke har denne personen blitt "hengt ut offentlig" fra tidligere kollegaer, men også rettsforfulgt av vaksineprodusenter samt enveisbilett rett ut fra Den Norske Lægeforening!!

Kom heller med noe som gjør oss skeptikere trygge på vaksinering enn å "henge seg opp" i hva du tror eller hva du tror vi mener!!

Vi tror ikke på noe som ikke er dokumentert. (HAKK I PLATA)

Skrevet

Det er ordet ja, Hakk i plata!

For å si det rett ut: Det er jo faktisk ikke vanlig at alt som går bra dokumenteres. Var og tok en vaksine her i høst. Jeg skulle liksom komme tilbake etter en tid, og si i fra at alt gikk bra, og så skulle de lage en dokumentasjon på det.....?

Flere snakker om at dokumentasjonene beviser at vaksiner er skadelig. Til det kan jeg si, at medisin er hypoteser, og hypoteser kan ikke bevises. Dette lærte jeg da jeg tok examen filosophicum på universitetet. Enda så rart det høres ut, så kan ingen ting innen medisin bevises. Hvis noen krever dokumentasjon på dette, så kan jeg finne fram de gamle EX-fil bøkene mine. Men satser på at det går grei uten.... eller....?

Skrevet

Ja, det er riktig at det er nesten umulig å bevise at noe er sant, derfor er det så viktig at man utviser varsomhet når det gjelder vaksinasjon, spesielt av barn.

Det tok hundrevis av år å dokumentere tilstrekkelig at tobakksrøyking kan være helsefarlig. Det tok 70-80 før man sluttet med å selge bensin tilsatt bly. Selv om forskere fra begynnelsen advarte om helsefaren, kunne industrien benekte dette med mangel på beviser og således være ansvarlig for at mange liv gikk tapt. Ser vi paralleller til vaksinasjoner? Myndighetene begynner endelig å erkjenne at kvikksølveksponeringen tannlegeassistenter har vært utsatt for, har ført til helseskade. Det tok mange år før asbest ble forbudt. Slik kan man fortsette med stoff etter stoff og jeg er helt overbevist om at samme mekanisme er tilfelle også med vaksiner.

Når man kjenner historien, er det ennå mere forferdelig at man ikke i det minste driver med objektiv langtidsforskning på vaksiner før man beslutter at 90% av alle skal ha dem. Slik situasjonen er nå, kan verken legemiddelindustrien, helsevesenet eller myndigheter se objektivt på denne saken fordi konsekvensene ved en oppdagelse av alvorlige problemer med vaksiner vil være katastrofale for disse. Tenk på hvilket press de ville bli utsatt for ved krav om straffeforfølgelse, tap av anseelse og ikke minst, tap av penger.

Folkehelseinstituttet har med sin aggressive forsvaring og herliggjøring av vaksiner malt seg inn i et hjørne. De kan aldri innrømme alvorlige konsekvenser av vaksiner uten å dermed utslette seg selv. Derfor er "informasjon" fra Folkehelseinstituttet totalt irrelevant for meg.

Skrevet

Så du hevder at medisin er hypoteser og at vi skal anerkjenne hypotesene? Bibelen er også en hypotese, og jeg tror ikke på den!

Merkelig at du plutselig på en måte forsvarer medisinske autoriteter som hypoteser, når den samme medisinske eliten bruker ordet "basic evidence medicin" for å forsvare at dette er det absolutte sanne og eneste virksomme behandling som finnes!! Ser du smykker deg med en fin tittel "ex fil".

Legestanden har vel drevet et stormløp mot ulike behandlingsformer som bedriver en hypotetisk behandlingsform slik som homøopater, akupunktører osv!! Hvorfor skal man ikke akseptere at disse yrkesgruppene blir en autorisert behandlingsform!! Behandlingsformene er dokumentert og pasienter valger å benytte disse behandlerne!! Fri for bivirkninger, virksom og helt fri for langtidsskader.

Hvem taper på å tillate disse "såkalte kvakksalverne" en autorisasjon innen offentlig helsevesen?

Skal den skolemedisinske hypotesen om hvordan sykdom, behandling og vitenskapsmodell være den gjeldende? Det er tross alt bare en hypotese! Og da betyr det igjen at foreldre ofrer barna sine som prøvekaniner for å tilfredstille legemiddelindustrien!!

Skrevet

Hmmm! Her tror jeg du har missforstått litt altså. Ex-fil er ingen tittel, det er bare en forkortelse for Examen Philosophicum (tidligere kalt forberedende). Et halvårig kurs i filosofi og språktermer, som alle studenter må igjennom for å begynne å studere på universitetet.

At medisin er hypoteser, er ikke noe som jeg hevder. Det står i språkdelen av forberedene. På eksamen kan man f.eks få følgende spørsmål : "Bevis denne medisinske påstanden". Setter du deg ned og prøver å bevise, får du en stor rød strek. Svarer du derimot: Medisinske påstander er hypoteser. Hypoteser kan ikke bevises. Konklusjon: dette kan ikke bevises. Da har du rett svar.

Ikke vet jeg hvorfor det er slik, men jeg kan vel forestille meg at det kommer av at medisinsk forskning stadig er i utvikling.

Det gjelder jo ganske mye egentlig. Ta f.eks det om hva som er sunt kosthold. det har forandret seg mye, ettersom man vet mere. Nå er jo plutselig en del av det som var sunt før blitt usunt og omvendt.

Det betyr vel bare at man ikke skal ta alt for "god fisk", og være litt skeptisk til begge sider. Men det blir vanskelig å leve hvis man tror at alt og alle er korrupte!

Skrevet

Sitat:

"Ta f.eks det om hva som er sunt kosthold. det har forandret seg mye, ettersom man vet mere. Nå er jo plutselig en del av det som var sunt før blitt usunt og omvendt."

På dette området er det ikke det at man ikke visste alt for mange tiår siden, men at aktører i matvareindustrien har fått anledning til å "bevise gjennom forskning" at mat som i tusenvis av år har ført slekten videre, plutselig nå var blitt farlige.

Eksempler på dette er mettet fett. Man har med suksess etablert det falsum at mettet fett er hjerteskadelig mens flerumettet fett beskytter. Bearbeidete matvarer er ofte fulle av flerumettede fettsyrer. Dette og at kolesterol er årsak til hjertesykdom ble blant annet "bevist" av forskning fra Ancel Keys og har vært offentlig ernæringspolitikk i blant annet Norge siden 50-tallet. Det er bare det at hans funn fra de 7 landene i studien som pekte i den retningen, ble helt annerledes når man inkluderte alle landene som han undersøkte. Da fantes ikke denne korrelasjonen lengre. Men den fulle sannheten fra egne data var ikke formålstjenelig siden forskerne hadde bestemt seg på forhånd hva funnene måtte bli. Så vi ser at uredelig forskning ikke er noe nytt fenomen.

Et annet eksempel er kampanjen for å sverte de tropiske oljene som kokonøtt og palmeolje. Dette ble initiert av nasjonale interesser i USA som driver med vegetabilske oljer.

• 1 år senere...
Skrevet

Norge (barn født f.o.m. 2006)

Antall vaksiner:

Etter 3 måneder: 6 stk.

Etter 6 måneder: 12 stk.

Etter 2 år: 21 stk.

Etter 8 år: 25 stk.

Etter 16 år: 32 stk.

Folkehelseinstituttet anbefaler nå at HPV-vaksinen inkluderes i programmet for jenter i 11-12 årsalderen, så det blir antakelig den neste.

Når det gjelder det amerikanske barnevaksinasjonsprogrammet, er tallene i artikkelen fra 2003. Bare på disse få årene har mye imidlertid skjedd med historiens mest vaksinerte befolkning, amerikanerne. Dette landet som bruker klart mest penger på det såkalte helsevesenet og vaksinerer flest barn, har 42 land foran seg med mindre dødsfall i første leveår, i følge statistikk fra WHO.

Antall vaksiner totalt i USA:

2003: 40 vaksiner

2004: 53 vaksiner

2005: 58 vaksiner

2006: 63 vaksiner

2007: 68 vaksiner

I tillegg kan de lokale helsestasjonene på eget initiativ bestemme at barn skal få andre vaksiner som er utenfor programmet. Dersom et barn som er uvaksinert kommer til helsestasjonen av en eller annen grunn, kan disse dersom foreldrene ikke har fremskaffet unntaksbestemmelse eller ikke er bevisste nok, sette alle dosene som de finner at barnet ikke har fått. Samtidig!

• 9 måneder senere...
Skrevet

I følge Dr. Tim O'Shea som nå kommer ut med en oppdatert versjon av sin bok "Vaccination I$ Not Immunization" er det nå 73 doser i det amerikanske barnevaksinasjonsprogrammet. Han sier at det er planer om et tilsvarende antall vaksiner for voksne.

Antallet vokser hvert eneste år og det utvikles nye vaksiner hvert år der den store gevinsten er å få disse nye vaksinene inn i programmet. Det er snakk om store penger og følgelig profitt.

Helsen til amerikanske barn er forferdelig og ligger til og med bak enkelte u-land . Hvis vaksinene er så effektive som tilhengerne påstår, hvorfor er da helsen til det mest vaksinerte folk noensinne så dårlig, som tilfellet er i USA?

Et annet spørsmål til vaksinetilhengerne; ønsker dere at vi skal få amerikanske tilstander og doble antallet vaksiner i det norske programmet?

Skrevet

kødder du....???? 73 doser......er det en økning fra 40 doser til 73.....????????????????????....for det var ikke snakk om 40 ulike vaksiner slik jeg forstod det ovenfor....det var 40 enkelt doser.....????

my goooooooooooooooooooood.........syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt...

..det er virkelig ikke tull at frykt er det mest fundamentalt falige som finnes...eller dynamikken mellom frykt og økonomi kan man vel kalle det her.....

....mener jeg har lest at amerikanske unger kan være oppe i inntil 24 infeksjoner pr år...altså 2 inf pr mnd....og de kaller dette for normalt....altså....ikke behov for videre utredning......før dette tallet overstiges....denne grensen lå visst på 6 inf pr år tidligere.....

Skrevet

Summen er de forskjellige vaksinene, ikke antall sprøyter. For eksempel regnes MMR som tre vaksiner selv om de gis sammen fordi de inneholder komponenter fra henholdsvis meslinger, kusma og røde hunder.

Sannelig er det sykt, det er skremmende sykt og en kan få større forståelse for de som hevder at vaksinering er en av metodene som brukes som kombinert profitt-og folkemord fremgangsmåte.

Skrevet

....ja kjære mi tid......jeg er ennå imponert.....73.....

men jeg tviler jo ikke et sekund på at dette folkemordet er et vellykka prosjekt.....

Skrevet

Huff, må være slitsomt å se konspirasjoner overalt. Jeg for min del velger å forholde meg til FHI. Ikke fordi FHI er ufeilbarlige på noe vis, men fordi de har utdanning og erfaring som langt overgår min.

Personlig ville det vært vanskeligere å tilgi meg selv hvis det skulle skje noe med mitt barn som et resultat av at jeg mente jeg hadde bedre kunnskaper enn offentlig helsetjeneste enn hvis jeg hadde fulgt rådende anbefalinger på området. Nå eksisterer jo foreløpig flokk-immunitet i Norge, men dette spørsmålet blir mer relevant ved feks lengre utenlandsopphold.

Når det er sagt: JA til åpenhet og diskusjon om hvilke vaksiner som skal inngå i vaksinasjonsprogrammet, JA til kontinuerlig forskning på området for å avdekke hvorvidt enkelte grupper av barn burde stå utenfor programmet. NEI til usaklig trakassering av norsk helsevesen / FHI. Når jeg leser bøker som Rolf Erik Hanssens bok ”Vaksinasjon. Hva er sannheten om vaksiner?” føler jeg at mulige poenger drukner i ren paranoia.

Skrevet

Folkemord ja.....Hmmm......Ja, vi dør i hopetall her i landet....

Dere er flinke til å krisemaksimere her på vaksinedebatten.

Hurra til flere vaksiner!!!!!!!!!

Skrevet

.....konspirasjon....tja.....vi får se......???....med statestikker som kryper oppover hvert år med tanke på astma, allergi, autisme, krybbedøe osv osv osv.....

Det er jo sjarmerende at noen jubler da.....også med utropstegn til og med....fnis.......

Skrevet

Jeg er vant med å oppleve at kritikk mot myndigheter blir karakterisert som konspirasjonsteorier av velmenende personer som i villfarelse tror at myndigheter kun har folks beste i sinne. Jeg har opplevd på så mange områder at det ofte ikke er folks beste, men profesjoner og industriens beste som til slutt vinner frem. Denne fusjonen mellom myndigheter og storindustri ble av Mousollini kalt for fascisme, noe vi hittil i Norge bare har fått smakebiter av. Den som bruker noe tid på å finne ut hva som egentlig skjer i USA og England vil få et bedre innblikk i hva vi har i vente dersom folk ikke slutter å stole blindt på alle slags myndigheter og heller begynner å stole på seg selv.

Utdanning og erfaring som du sier er ingen garanti for at de vet hvilke konsekvenser de forskjellige vaksinene har, både på kort og lang sikt. Kroppen er uhyre kompleks og bakterier og virus blandet med diverse stoffer har en virkning på kroppen som ingen kan forutse på forhånd. Der du vil stole på FHI vil jeg stole på meg selv og på kroppens kapasitet til selv å lege seg dersom andre faktorer som kosthold er bra. Dessuten er det mange av vaksineskeptikerne som har ekspertise som langt overgår det noen i FHI har.

Kan du tilgi deg selv hvis du gir en vaksine til ditt barn og barnet får skade eller det som verre er av den vaksinen? Eller vil du fortsette å stole på ekspertveldet og finne en annen årsak til skaden, en hvilken som helst annen årsak enn vaksinen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...