Gå til innhold

Oktober: Folat........

Sola Smiler 2 jenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sluttet med å ta folat? i tilfelle når sluttet dere? har hørt litt forskjellig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok bare folat noen uker i begynnelsen...Kansje frem til uke 8 eller noe.

Har hørt at man skal ta det frem til uke 12,men vet ikke om det stemmer..

Skrevet

Legen min sa at jeg skulle ta det til uke 16 etter det hadde det ingen hensikt. (altså 16 fulgåtte uker)

Skrevet

Jeg tar ennå vitaminer beregnet for gravide i første timester, altså med folat. Spurte på apoteket og de sa at jeg like godt kunne bruke dem som andre multivitaminer.

Skrevet

Jeg tok fram til uke 12. Har ikke hørt at det er nødvendig å ta folat lenger enn det?

Skrevet

Jeg tar fremdeles folat, mest fordi jeg har et helt glass igjen (er snart 17 uker nå)... Studiene som viser at folat er gunstig for å forebygge ryggmargsbrokk hos fosteret sier at man bør ta det frem til 3 fullgåtte måneder. Men det er jo sunt for mor også, og det skader ikke å ta det senere heller.

Skrevet

Tar ut det jeg har tenker jeg,, og nå er jeg 14+2 og har vel igjen til ca. 2-3uker

Skrevet

Det er jo aldri farlig å fortsette med folaten - så det gjør jo ingenting om man ikke slutter med de.... Det som blir av "overskudd" skyller jo kroppen ut igjen...

Var hos jordmor i uke 15, og da begynte hun å ymte frempå å trappe ned med folaten. Men jeg har hatt lavt nivå i kroppen på B12 og folat tidligere, så da anbefalte hun meg å fortsette med de allikevel... Merker på f.eks. neglene at de blir mye sterkere nå når jeg tar folat pillene...

Skrevet

Takk for alle svar.... jeg får ta ferdig glasset da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...