Gå til innhold

Har dere skaffet barnevakt...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om man kan ta med på klinikken. Er vel forskjellig fra sted til sted tenker jeg. Samboeren min har begynt å mase om det nå. Vi har så mange rundt oss at jeg sa at det går jo ikke an å planlegge når fødselen skjer så vi må jo bare ringe enten min mamma eller hans mamma eller noe når det skjer noe. Jeg er jo bare i uke 30 også så det er foreløpig rolig.

Vi har alliert oss med 2 vennepar som er villige til å stille opp dersom noe skjer. Vi har ikke familie i nærheten (bor 2 timer unna...) Det ene paret kan om natten og det andre på dagen. Igår spurte min søster om hun kunne besøke meg helgen før termin! Hun skulle egentlig på jentetur, men den ble avlyst. så heldig for meg...;o) !!! Og i påsken sa mamma at hun kunne være hos oss 4 dager ca rundt termin! Håper den lille i magen passer på å komme en av de dagene vi har besøk av mamma eller søstera mi. Guttungen min er så begeistret for begge og da er jeg mye tryggere.

Annonse

nei jeg vil ikke ha henne med, men har ingen som kan passe heller............

All familie bor 60 mil unna, så er ikke så enkelt som alle skal ha det til skjønner du,,

Og man overlater ikke ungen til hvem som helst, i alle fall ikke jeg....

Og de jeg kunne overlatt henne til vil ikke.

Er en del spesielle ting som gjør at de ikke vil ha ansvaret for henne.

Vi har akkurat ordnet dette, selv om vi vet at baby kommer i morgen med ks.. Trodde lenge at bror min kunne passe henne, og en kusine viss det skjedde om natten, men nå kan ingen av dem i morgen.. Andre venner har enten nok selv, jobber dag, eller har ikke barn og vil helst ikke passe henne, eller de kjenner oss, men ikke henne..

Vi har nå bedt et nabopar som har en sønn i barnehagen til datteren vår om å få levere henne til dem grytidlig, og så tar de begge barna med seg i barnehagen når den åpner..

De stoler vi på, de er vant til barn, og barna kjenner hverandre..

Tips til andre?!

Ninni

Jeg var med min stemor da hun fødde første gang, da var jeg vel 10 år, det var tøft å se hu føde og høre all den hylinga (men jeg var da stor da, verre for dem som er mindre da) Dem tok ganske godt være på meg.. Aker sykehus,, oslo..

Men jeg tror ikke j kunne tatt med meg begge mine 2 på 4 og 6 år ..Dem hadde vel passet dem 1 -3 timer men ikke lenger da dem har det så travelt, de er ikke noe barnepark da..Men som en løsning at dem kan være der mens tante eller en ane ei er på vei til sykehuset tror jeg de fleste går med på da..Men det er forskjelig far sykehus til sykehus..

Naboen min ska ha unga, men kanskje dem ska til far sin lell,, vi får se..

hvis ikke er det bestemor og bestefar dems som vil ha dem, men det kom ann på om hu var på jobb eller ei veit du.... Men dem har lyst ja,,

skriver mer imor ajeg, ska opp tidlig imora ,sia vi ska til legen..

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...