Gå til innhold

morsmelktillegg på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte gi litt på kvelden så hun sover godt.

i tilegg til amming.

er dette lurt?

tenk om hun ikke vil ha brystmelk igen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammel jenta de er, men jeg gir litt mme i tillegg til grøt på kvelden. Men gutten min er snart 7 mnd. da...Grøt har han fått lenge, men har nettopp begynt med flaske på kveld da. Har nok melk, men han vil ikke ha så mye pupp på kvelden, koser seg veldig med flaska. Noen kvelder får han bare pupp, men da våkner han gjerne litt tidligere..

Jeg tror ikke det har noe å si at man gir litt mme i tillegg til mm. Det viktigste er at ungen er fornøyd...

Hun vil helt sikkert ha brystmelk igjen, hadde det motsatte problemet jeg. Han ville ikke ha mme...har hele tiden hatt masse mm, så om jeg har vært borte har han fått mm på flaske. Men etter litt blandings, så tok han ren mme også.:)

Skrevet

Hvor gammel er babyen din? Hvis du fullammer og hun legger godt på seg er det ingen grunn til å begynne med mme på kvelden. Det er ikke ensbetydelig med at hun sover godt hvis hun får mme. Eneste du kan hende å oppnå er at du minker melkeproduksjonen din. Nattmåltid er viktig for å opprettholde produksjonen.

Skrevet

hun er 6 uker bare.

men har problemer med å få henne til å sove på kvelden.

så tenkte det hjalp.

Skrevet

Jeg ville ikke ha gitt mme på kvelder når hun er bare 6 uker og du ammer. Det er vanlig at de vil ha mye mm på ettermidagene og kvelden og hun er bare 6 uker så det er også vanlig at de ikke er så lette å legge.

Det er først nå ved 7 mnd at vi de siste 3 dagene har fast leggetid.

Skrevet

Jeg startet med å gi mme på kvelden da jenta mi var ca 2 mnd. Hun sov da ca 5-6 timer i strekk istedenfor 2-3 timer.

Så her hjalp det ihvertfall.

Skrevet

Tror det er vanlig å ha problemer med å få babyer til å sove på kvelden, husker den perioden som veldig slitsom selv :-) Var jeg deg ville jeg holdt meg til fullamming (bare morsmelk) Å gi tillegg kan føre til at din melkeproduksjon reduseres siden ikke puppen får signaler om å produsere melk når babyen heller drikker mme istedet for pupp. Er jo selvfølgelig ikke farlig å gi tillegg, men det kan som sagt forkludre din melkeproduuksjon.

Johanne ville bare sove inntill meg eller pappaen på den tiden. En lang periode måtte vi også bysse henne i søvn. Da hun ble 2,5 mnd klarte hun endelig å sovne på kveldene av seg selv. Et tips er å gi baby massasje til babyen på kvelden. Det var på den tiden vi begynte med massasje at Johanne klarte å sove selv på kvelden.

Lykke til!

Skrevet

jeg ville heller pumpet ut melk på morgnen(mest melk i brystene da) og gitt i tillegg et du har ammet på kvelden,da holder du produksjonen oppe og du er sikker på at hun får i seg nok. husk også at mange kan få trøbbel m magen av mme. lykke til.

Skrevet

nei ville jeg ikke ha gjort. belag deg heller på at det blir sånn enn periode, så blir det enklere når hun blir eldre.

Skrevet

Samme erfaring her; da gutten vår var så liten, var det ikke så enkelt å få han til å sove om kvelden, og det var mye pupp om natten. Først når han ble rundt 3,5 mnd begynte han å få en fast rytme, med legging rundt 20-21 hver kveld, og lengre intervall mellom måltidene om natten. Dette skjedde nesten av seg selv, det eneste vi har gjort er å lage de samme rutinene hver kveld til samme tid: Kveldsstell, pupp og så i seng.

Jeg ville ikke gitt mme i tillegg dersom du fullammer, når babyen bare er 6 uker. Jeg tror det beste er å ta tiden til hjelp, og heller akseptere at den første tiden kan være ganske slitsom, med mye nattevåk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...