Gå til innhold

Har dere vinduet oppe på soverommet...

Anbefalte innlegg

....om natta der hvor babyen ligger, og hva har dere i så fall på babyen? Syns det blir så varmt når kun lufteluken er oppe, og hvis vinduet er oppe så blir det jo litt kaldt på rommet. Men det er jo varmt under dunen, men skal jo opp å amme i løpet av natten. Men tenker mest på ørene da som ikke ligger under dynen selvfølgelig. Ligger de da med en liten bomulls lue??

Fortsetter under...

Vi har soverommet i 2. etasje i huset vårt, så det blir veldig varmt nå som det er sol og det begynner å bli mildere ute. Har soveromsvinduet oppe hele dagen og natta, ellers blir det forferdelig varmt.

Lillegutt har på seg vanlig pysj under dyna. Ikke lue. :o)

Vi har bare ventilen oppe. Satt opp en tempratur måler da jeg alltid tenkte at det var så kalt for gutten. (det skal jo være mellom 14-20 grader tror jeg) Så fant jeg ut at 16 grader var passlig for oss. Passlig til å både sove og amme i. har ikke lue på han. Han har alltid hendene over dyna og de er alltid kalde men det er ikke noe farlig.

Lillegutt på 10 uker ligger på rommet med oss og vi har vinduet åpent. Han ligger med lue på for å ikke miste for mye kroppstemperatur. Når jeg ammer på natten tar jeg han under dynen med oss for så å ta han tilbake i egen seng når han er ferdig med å spise. Når det var skikkelig kaldt hadde vi ikke vinduet åpent, men rommet ble kaldt likevel. Da hadde jeg varmepute som jeg la i sengen hans når jeg ammet han så sengen skulle være oppvarmet til han skulle tilbake;o)

Vi har alltid vinduet åpent å snuppa ligger i vogge ved siden av meg. Hun ligger på lammeskinn og dyna varmer vi før hun legger seg. Har ikke ligget med lue. Av og til har vi vært nede i 11 grader så da har vi sluppet litt varme inn i rommet før hun legger seg. I forhold til krybbedød skal en ikke ha det for varmt heller.. 13-17 grader er vel normalt, men vi ligger i nedre grense... Hun har bare på seg body og pysjamas, er snart 4 mnd.

Har bestandig vinduet oppe, brukte tynn lue første 3 mnd, sidenbare bleie og ull-pyjamas. Har ikke opplevd at han blir kald. Surrer teppe rundt når vi ammer :o) Luen brukte vi mest for å unngå for stort varmetap, tror ikke det er fare for ørebet. når det ikke er direkte trekk?!

Annonse

Vi har alltid vinduet oppe på en gløtt og jenta vår ligger i vogge inne hos oss... Hun har kun nattpysj på seg...

Må legge til at hun ligger ikke i nærheten av vinduet:) Hender hun blir litt kald på hendene sine siden hun ligger mye med armene over hodet. Men hun er så varm av seg ellers så vi har det alle mye bedre om natta med vinduet oppe:))

Tusen takk for svar jenter, Det er godt å lese hvordan andre gjør det. Skal ha vinduet oppe i natt for merker at det blir varmere og varmere på soverommet nå som det er så fint vær om dagen. Nå er jo nettene milde også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...