Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr to til sommeren og vurderer å skaffe meg bæresjal for lettere å kunne være sammen (leke) med eldstemann. Ser det er ulike løsninger på bæring. Har Babybjørn, men den kan jo ikke spedbarn sitte i så lenge av gangen. Er det noen som har gode erfaringer med å bære spedbarn mye i løpet av dagen? Selvfølgelig vil jeg jo la babyen ligge på magen også for å øve opp musklene. Er det noen typer som er gode til å bære babyer med? Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4843315-b%C3%A6resjal-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et bæresjal (vevd) jeg bruker mye, ei ringslynge jeg bruker en del, en Ergo bæresele jeg bruker litt og div. annet bæregreier. Felles for alt jeg har er at babyen kan bæres så lenge den vil, det er ergonomisk riktig bærestilling for babyen og behaglig å bære i for bæreren. Jeg prøver også ut et elastisk bæresjal, og det tror jeg hadde blitt min favoritt med en ny baby.

En "bærebaby" styrker musklene sine ved bæringen og trenger ikke "trenes" på gulv eller stellebord. De sier fra når de har fått nok, og en eldre baby får masse tid på gulvet når de er klare for det - de viser helt tydelig hva de vil.

Hvis du trenger å vite mer kan du maile meg på [email protected] eller komme en tur på www.tettinntil.com/forumet - der er det masse hjelp å få! Det er også "bærehjelper" rundt omkring i landet som kan vise deg bæredingser, og det arrangeres ofte bæretreff. Var på det på torsdag, faktisk!

Lykke til med valget - du vil uansett ikke angre!

Jeg har bært min jente i vevd sjal fra første stund. Hun nærmer seg nå 7 mnd og jeg bærer fortsatt hver dag. Og jeg kan bære lenge. Hun sover ofte lurene sine i sjalet. Jeg velger sjal eller Ergo når vi skal ut, så sant været tillater det. Jenta mi har aldri vært noen "vognbaby", hun liker seg ikke så godt oppi der. Så jeg bærer og elsker det.

Jeg tror bæring er godt for både barn og den som bærer. Jeg tror det fremmer tilknytning, og barnets kropp får i tillegg en naturlig "trening". Jeg har bært jenta mi mye, og hun har vært tidlig ute med både nakkeløft og rulling, hun åler seg som en rakett for øyeblikket og er ikke langt unna å sette seg opp, tror jeg. Ikke har hun ligget spesielt mye på magen for å "trene" heller, så bæringa har iallefall ikke hemmet henne på noe vis.

Ikke alle mener bæringen har noe å si når det gjelder dette, men jeg tror det. Men det er jo min personlige mening. Når det gjelder en selv, styrker man både rygg og magemuskler ved å bære (riktig), og man kan oppnå en bedre holdning. Det har jeg fått. :o)

Det finnes en jungel av sjal der ute, jeg støtter opp om fjummsis forslag om å stikke innom www.tettinntil.com, der får du svar på det meste du lurer på ved bæring. Lykke til med sjalvalg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...