Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trodde de helst skulle ha avføring en gang til dagen når de får fast føde , jeg .. og malt er kjempefint , men det er visst viktig at man ikke har for mye i , for da kan kan den ha motsatt virkning, og det er jo kjipt . jenta mi hadde litt hard magen med en gang hun begynte på fast føde, men det rettet seg fort opp igjen

Overgangen fra morsmelk til fast føde kan være litt vanskelig for de små magene, derfor er det viktig å være observant i forhold til avføring. Selvom barnet får fast føde, kan det være helt normalt at de bare har avføring en gang i uken, men hos de fleste kommer det oftere. Med observant mener jeg at du passer på at det ikke går for magen dager, og om barnet ditt virker som h*n blir plaget av dette. (hard mage, utilpass, vil ikke ha mat osv) Du kan prøve med malt i grøten (ca 1/2 teskje) og eventuelt supplere med litt sviskesaft. Hvis du mistenker at barnet ditt er forstoppet ( eller som min, ikke vil presse uten hjelp ) så kan du prøve å stikke ett febertermometer rett innenfor rumpehullet, dette setter i gang en trykkerefleks. Det er visstnok helt vanlig at barn blir forstoppet eller blir litt treg i magen den første tiden, men det ordner seg raskt, om man er flink å hjelpe dem litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...