Gå til innhold

Hodet er festet, er det da lenge før den lille kommer?

Anbefalte innlegg

Jeg venter nummer tre og må si at denne graviditeten har vært veldig forskjellig fra mine tidligere svangerskap. Har blandt annet vært sterkt plaget av bekkenløsning og mye kynnere fra tidlig i svangerskapet. Nå i de siste dagene har jeg hatt en slik smerte i bekkene samt nesten et slags press nedover i bekkene som får meg til å tro at hodet holder på å feste seg. Dette og fordi jeg ikke har like mye åndenød, samt at magen har synket. Lurer på hvor lenge etter at hodet er festet det kan ta for den lille er i annmarsj. Mener å ha lest at det kan ta opp til en månede.. Er i uke 34..

Fortsetter under...

Hei. Er man førstegangs kan det ta fra 2-6 uker mener jeg, men flergangs som du, fester gjerne ikke hodet seg før fødsel er veldig nært, ofte fester det seg ikke i det hele tatt eller først ved fødselens start.

Håper nurket ditt blir litt til i magen din da:o)

Lykke til.

Heisann:)

Jeg venter min fjerde og var på haukeland på fredag. Da fikk jeg beskjed om at hodet lå langt nede i bekkenet og var festet, så det ar ikke rart at jeg hadde vondt..Men angående om de er klar eller ikke, er ett godt spørsmål..

Alle min har festet seg en god stund før fødsel og alle er rundt uke 38 i følge termin..Nå mener jordmor at det vil skje i gjen da, så da stemmer det med de tidligere gangene da...viss det skjer seff...Men rundt uke 38 er det vel lurt at vi er klar med baggen ja:)

Lykke til :))

jeg snakket med mamma om dette...og hun sa at da hun skulle ha søsteren min som er tredjemann, så fikk hun beskjed i begynnelesen av desember at hodet var festet...og jordmoren hadde sagt at det var ikke lenge igjen nå.... hun hadde termin 11 januar.... og fikk ikke søsteren min før 13 januar.....så det kan godt ta lang tid også....

Da jeg fikk lillegutt sist festet hodet seg i uke 34 og han kom i uke 42... Så tror nok du kan ta det med ro, det er ikke nødvendigvis fødsel på gang i nær fremtid:-) MEN - det kan jo hende du er heldig og føder litt før:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...