Gå til innhold

uansvarlig ikke-pappa!

Gjest

Anbefalte innlegg

Okei her er situasjonen. Jeg er 17 og har en kjæreste på 20. fra oktober til februar var vi MEGET gira på å bli foreldre til en vi kunne kalle vår eget barn men siden februar har vi blitt realistiske og forstått at vi verken føler oss erfarne nok til å vie de neste 18 årene til et lite barm(følte det da) og ikke har vi penger. har jobb men kan ikke spare! hehe, men jeg gikk på p-piller de 2 siste månedene nå og alt var som det skulle(vi prøvde ikke lengere) men denne måneden har jeg ikke gått på pilla(vet det er uansvarlig men jeg sa til han at jeg ikke gikk på noe piller eller noe prevensjon og han ville ikke bruke kondom) men vi har hatt sex FLERE ganger. Fatter det ikke for han sier (er selfølgelig enig) at vi ikke har råd og vi er for unge, men hvorfor TØRR han da å ha sex? han klarer ikke å svare på det selv... Huiff!

Fortsetter under...

Jo han er vel som menn flest (og mange kvinner også for den del), når man er virkelig kåt så gir man litt faen. At man for tilfredstilt behovet sitt er det viktigeste der og da. Og det kan være litt vansklig for mangen å få gjort det med kondom på. Men må få poengtere at du er fult like uansvarlig som han. dere er to om dette. Og det børr dere være også, så hvorfor ikke begunne på p-pilla igjen?

Takk for svar. hehe, joda det kunne jeg jo selfølgelig ha gjort men på sjasmin og trionette kaster jeg opp, og ved p-sprøyta er jeg en tikkende bombe...ikke så morsomt. Jeg kunne tenkt å bruke p-staven men hvis bivirkningene kommer(mest sannsynlig ifølge helsesøster) så blir jeg gal! Hadde jeg blitt gravid hadde jeg selfølgelig beholdt det,men det irriterer meg at han ikke gjør en dritt for å unngå det men sier at det er mitt valg om jeg vil ta abort. han sier ikke mer enn det! Hva skal det bety?

Hmmm.. enten at han er umoden og ikke tenker konsekvenser, eller at han ikke synest det gjør noe å plutseligen bli pappa.

Og i forhold til abort- enten at han ikke vil ta avgjørelser eller at han godtar at det er din kropp og ditt valg.

Har du snakket med legen din angående prevansjon? Det burde du gjøre. Har hørt at minipillen har få bivirkninger og har veninner som går på den pga at de ikke tåler så mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...