Gå til innhold

Se hit alle sammen!! Stor aha-opplevelse!

Anbefalte innlegg

Jeg har strevd som en gal for å bli gravid etter en dødfødsel for et år siden. Har en frisk og rask gutt fra før og begge ungene ble laget på første forsøk. Har derfor ikke forstått hvorfor det denne gangen skulle ta så innihampen lang tid. Hvordan skuffelsen er hver mnd når mensen kommer, trenger jeg ikke skrive noe om for det vet alle her inne.

Men over til poenget... Har prøvd noen EL tester men har aldri funnet EL med disse. Kjøpte denne mnd CB sin digitale EL test på nettet til 50% (www.billigetester.com) Begynte på dag 15 som det stod jeg skulle utifra min syklus på 32 dager. Jeg bestillte en pakke til da jeg ikke hadde fått påvist noe etter å ha brukt en del av pinnene. (7 i pakken) Jeg fortsatte testingene og først på dag 26 gjorde den utslag. Det vil si at EL ikke fant sted før dag 26, 27 eller 28 i en syklus på 32 dager!

Dette er jo litt unormalt etter som jeg har forstått. Ikke rart jeg ikke er blitt gravid for jeg har ikke hatt sex på disse dagene. Den siste uka før mensen har jeg og mannen hatt en velfortjent pause i prøvingen. Det var surt å oppdage dette etter så lang tid, men likevel verdifullt.

Kan jo være flere her inne som heller ikke blir gravid fordi de ikke prøver på rette dager. Vel verdt pengene på Cleareblue sin digitale EL test.

Ønsker alle lykke til! Håper det snart blir baby på meg også nå når jeg har funnet ut av problemet mitt....

Fortsetter under...

Jeg hadde også en slik a-ha opplevelse sist mnd. Jeg fant ut at jeg ikke hadde el før dag 23?!! ar gitt meg med testing når jeg kom til dag 20 ca.Da først fikk jeg pos el. test.da er det ikke rart at jeg ikke blir gravid,, vi har jo gitt oss før den tid for å ta en "pause" med prøving. mensen min kom nøyaktig 14 dager etter el. sist :-) Jippi!! større sjanse nå da når vi vet det!!

Trist med dødfødselen din!

Opplevde det samme selv!

Syklusen min ble endret etter dette. Ble veldig uregelmessig, syklusen ble mellom 33 og 47 dager.

Men som ei skriiver over her så må det være minst 10 dager fra eggløsning til mensen komme rellers så fester ikke egget seg.

Så du MÅ OPPSØKE LEGE eventuellt gynekolog. De vil kunne gi deg noen hormoner så du kommer på rett kjør igjen. Jeg endte opp med pergotime for å stabilisere syklus og for å få hissigere eggløsning. Og ett år etter at vi mistet så ble vi gravide igjen på første hormonbehandling. Det var en lettelse!

Lykke til videre!

Takk til alle for svar!

Spørsmål til deg steinbukk77:

Jeg har siden i sommer hatt faste sykluser på 32 dager der mensen (nesten) uten unntak har kommet på dag 33. (Et par ganger dag 35.) Tidligere merket jeg at systemet ikke helt var igang igjen pga at jeg begynte å spotte ca 2 dager før mensen kom. Dette har gitt seg, så mensen har siden jul oppført seg normalt. Tror du likevel jeg burde oppsøke lege?

Hvis en tar utgangspunkt i at EL seinest fant sted dag 28, skulle vel mensen kommet på dag 39? Det er i dag. Har aldri vært ute for dette før. Tatt to gravi tester, en på onsdag og en i går, men begge var negative. Er det altså ikke et eneste lite håp for at jeg kan være gravid??

Lov å håpe....

Annonse

Vet du hva jeg kanskje tror da du sier du ikke har fått mensen enda...

Og det er at eggløsningen din denne mnd er bare veldig forsinket og at du vil få mensen 14 dager etter etter eggløsning, og syklusen vil være på 39,40 eller 41 dager.

Så ja, det er mulig du er gravid. Men at du har testet for tidlig.

Det jeg mente i sted med at du må gå til lege er om fasen mellom eggløsning og da mensen faktisk kommer (ikke din antatte IKM) er mindre enn 10 dager, det er da du bør oppsøke gyn/lege.

Hos meg er det sånn at mensen kommer bestandig 14 dager etter eggløsning. Da syklusen var på 47 dager kom egget på dag 35.

Og da syklusen er på 33 dager kom egget på dag 19.

Ble det litt klarere?

Det er komplisert dette med sykluser, lutealfaser osv osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...