Gå til innhold

På flytur.. Noen tips??

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ut og fly med snuppa på 5 mnd i morgen.. Er det noen som vet om vi får komme først inn i flyet?? Må vi ha henne på fanget?? hvordan unngå ørevondt? Bør jeg kle på henne mye pga lufta i flyet?? Er det stellemuligheter på fly??

Takk for tips!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4840831-p%C3%A5-flytur-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis får man komme først inn på flyet om man har barn. Kommer lidt an på hvilket flyselskap det er. Si fra til dem ved gaten..

Du må ha henne på fanget. Så små babyer får ikke eget sete. Du får et belte som skal festes i ditt.

For å unngå ørevondt kan du enten amme, gi flaske eller smokk ved take-off og landing.

Stellemuligheter tror jeg avhenger av hvor langt du skal fly. På korte flyturer (men små fly) tror jeg ikke der er stellebord.

God tur

Kommer vanligvis først inn i flyet ja. Hvis ikke er det bare å smyge seg frem, folk slipper vanligvis forbi babyer.

Du må ha babyen på fanget med mindre du har betalt for eget sete til ham. Ved letting og landing må du ha han på fanget i barnebeltet uansett.

For å unngå ørevondt kan man amme, gi flaske eller smokk.

Jeg har alltid med et lite helseteppe for det kan trekke endel på fly.

De aller fleste fly har stellemuligheter. Det er et bord slått opp i veggen over doet. Ikke særlig komfortabelt, men det fungerer.

God tur!! :)

Ta med bilstolen om du kan. Om det er ledig plass i flyet kan du ha bilstolen i setet ved siden av så slipper du å ha henne på fanget hele reisen. Jeg reiser en del nordover og det har sjelden vært problemer med å få et ledig sete ved siden av meg. Du kan evt spørre crewet ombord om de kan hjelpe deg med extra plass selv om du ikke har betalt for xtra plass. Det bruker jeg og gjøre.

Bon voyage.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...