Gå til innhold

Fødselspenger?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i september. Er det noen som vet hvor man kan få informasjon rundt utbetaling av fødselspenger, om man må være i arbeid eller ikke, etc...

Jeg har kikket litt på trygdeetaten.no, men synes det er litt uoversiktlig.

Jeg mistrives på jobb og har derfor lyst til å si opp jobben i det jeg går ut i permisjon, er det noe problem?

Er det vanlig at arbeidsgiver forskutterer fødselspenger, og får de etterbetalt av trygdekontoret?

Fortsetter under...

Hei!

Du kan ringe til trygdekontoret, da får du mer utfyllende svar. De kan også sende deg brosjyrer du kan lese gjennom.

Jeg vet ikke om permisjonstida regnes med i oppsigelsestida, så også det burde du kanskje spørre fagforeningen din om. Hvis du ikke er organsisert, så finner du sikkert steder på nettet som kan hjelpe deg.

Det er like vanlig at arbeidsgiver forskutterer fødselspenger som at de ikke gjør det. Min gjør det ikke, men min manns arbeidsgiver gjør det. Jeg jobber i privat sektor, han i offentlig, og jeg tjener langt mer enn øvre grense for hva man får utbetalt. Derfor vil ikke min arbeidsgiver forskuttere, fordi de ikke får tilbake like mye som de utbetaler meg.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...