Gå til innhold

hatt SA, og nå lurer jeg på litt ting...(litt langt..)

chill+enda en til

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det meningen man skal blø etter SA da? !!

Ifølge gynekologen så hadde jeg mistet tidlig, dvs litt over 4 uker på vei. Begynte å blø like etter IKM, men hadde allerede tatt gravitest som viste positivt..

Første blødning begynte på en tirsdag, holdt på til lørdag. Denne var relativt stor (men ikke helt som mensen) og uten særlige smerter. Var vel dette som var SA, såvidt jeg har skjønt.

Fredag nesten en uke etter så begynte jeg å blø igjen. Denne gangen var det bare småblødninger, litt lyserosa hver dag. Og dette holdt på til mandag over en uke etter! Dvs 10-11 dager..

Nå på torsdag (3 dager etter at forrige blødning starta) så begynte jeg å blø igjen, og idag, søndag, så holder det fortsatt på.. Så jeg har

(små)blødd nesten konstant i 4 uker snart da...Bare med noen få dagers opphold innimellom.

Kan legge til at under denne blødningen som er nå så har jeg litt mer vondt.. Kjenner særlig litt smerte på høyre side. Det kommer gjerne litt plutselig, og igår så starta smertene som om det var en negl som skrapa på innsiden av meg, der på høyre side.. Dette skjedde et par ganger, for så at det begynte å gjøre mer vondt. Blør mer også nå..

Mulig dette er bare vanlig mensen altså, men jeg begynner å bli litt småsprø. Er det mulig at jeg har hatt en EL innimellom de blødningene den siste mnd da?

Dette ble jo kjemperotete, men bare måtte få det ned her. Blir koko snart! Men har jeg grunn til å være bekymra?

Noen som har noen erfaringer osv?

På forhånd takk

mvh

Fortsetter under...

Jeg blødde i ca 1 1/2 uke etter Sa. Det er mulig du har hatt en el imellom og at du nå har en mens. Jeg ville kontaktet lege dersom jeg var deg. Det er stor sannsynlighet for at alt er bra, men det verste er å ikke vite og gå og lure og tenke på alt somkan være galt. Det er bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite. Dersom alt er ok vil du ihvertfall slappe av og slippe å uroe deg unødig.

Hei!

Jeg hadde en SA i desember og blødde veldig lenge etter det. Etter et par uker bare litt hver dag. Etter 10 uker ca. trodde jeg at jeg hadde fått mens, for jeg begynte å blø mer, men det var ikke mensen. Var til ultralyd og utskrapning (to ganger!), og det viste seg at det var en del av morkaken som ikke var blitt støtt ut . Vet ikke om dette er vanlig.

Hei

Jeg mistet i MA i uke 16. Jeg måtte tilbake 2 ganger til utskrapning pga rester, 1 mnd og 3 mnd etter! Jeg blødde mer eller mindre 3 mnd i strekk. Noen ganger var det bare lyserød utflod, andre dager var det mye blod, også kunne det slutte i noen dager, for så å komme tilbake for fullt. Så jeg tror nok at det er en sjangs for at du har rester. Hadde det ikke vært for at jeg er sta og maset meg til blodprøver på legekontoret så hadde jeg enda gått med rester, for jeg fikk ingen oppfølging av sykehuset. Kontakt legekontoret ditt og krev blodprøver, de tar da 2 blodprøver (HCG) med ca 1 ukes mellomrom. Hvis HCG ikke synker, eller synker veldig sakte så har du rester og får utskrapning. Det er traumatisk å måtte gå gjennom utskrapning når du på en måte har prøvd å legge hele hendelsen bak deg, for da kommer alt opp igjen og du må begynne på nytt med bearbeidelsen. Men det er også godt å bli kvitt blødningene og komme tilbake til normal modus sånn fysisk!

Masse lykke til!

Hei hei Chill :)

Jeg blødde i ca 4-5 dager ved min MA. (Hadde da spottet i nesten 2 uker før dette.) Brukte EL-tester og fikk positiv test på dag 17...akkurat som jeg har gjort andre sykluser. På dag 18 begyntejeg å blø. Bare litt....men det varte i 2-3 dager. I dag på dag 29 etter MAen er tanten på vei...så nå blir det nok en blødning :(

Du var jo på UL og sjekket sant?? Så da skal det ikke være noe rester igjen ihvertfall.

Det kan jo egentlig passe med at du får tantebesøk nå..eller??? Er vel ca 4 uker siden legen mente at du må ha mistet??

Tror ikke du trenger å beskymre deg jeg. Kroppen holder nok bare på å "ordne opp". Den lager det rent og pent slik at en ny liten spire kan feste seg om ca 2-3 uker :)

Det er mai som blir VÅR måned :)

Håper alt står bra til med deg :)

Klem

Hei igjen dere..

Vet ikke om dere har sett inn på BliGravid, men jeg kom hjem fra KK idag. Ble lagt inn på mandag, det viste seg at det var exu som var mitt tilfelle.

Så igår (tirsdag) ble jeg altså operert, og de fjernet min høyre eggleder. Det befruktede egget hadde atlså ikke kommet lenger enn egglederen :(

Attpåtil så ser det visst ut til at den venstre egglederen min ikke er helt som det skal, så ifølge leger jeg snakket med på KK idag, er det mulig vi kan få problemer med å bli gravid igjen på egenhånd..

Om det blir trøblete så slipper vi vel den helt stor utredninga, slik at vi iallefall kjapt kommer oss i kø for ass. befruktning.

Men satser på å fortsette å prøve hjemme først, er nok ikke noe gale med eggene mine, ble jo kjapt gravid (2pp) denne gangen.. Men litt trist likevel, og sikkert litt groggy etter operasjonen :(

Annonse

Så utrolig synd chill:( Vet ikke helt hva jeg skal si. Det er noe av det jeg frykter mest. Tror ikke jeg ville følt meg hel etter noe sånn. En trøst er jo at den gjenværende eggstokken kompenserer for den som er operert bort. Håper virkelig dere klarer det på den naturlige måten og at det skjer snart!

Lykke til med prøvingen:)

Takk :)

Ja, dette var faktisk noe av det jeg har frykta mest her i livet også. Å kanskje ikke kunne få barn på egen hånd har vært en stor frykt, og nå plutselig sitter jeg kanskje midt i det. Kanskje unødig å si at dette er skikkig deprimerende. Jeg veksler mellom å være sjeleglad for at exu'en ble oppdaget såpass tidlig at det ikke var noen livsfare, til å være helt knust over å vite at vi kanskje ikke klarer det selv.

Herregud, jeg får det til å høres ut som om det er en ekstrem krise, veit jo at det ikke er det, men det er så sinnssykt sårt likevel. Og på toppen av det hele vite at folk jeg kjenner blir gravid bare de "sprer bena" (litt stygt sagt, men virker jammen sånn..) Jeg har virkelig anlegg for å bli en bitter dame, vet jeg burde te meg bedre.

Men et kommer seg nok etterhvert, bare holde motet oppe, og satse på at det går bra. Forsvinner motet så forsvinner kanskje sjansene også..?

Skikkelig sytogklag-innlegg, men må bare få tømt hodet litt innimellom, har blitt noen lange dager denne uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...