Gå til innhold

November: hvilke uke er verst? kvalm og dårlig form....


jente29år

Anbefalte innlegg

Jeg er 9+1 uke på vei og foreløpig har graviditeten vært preget av kvalme og at jeg generelt føler meg i dårlig form. Jeg tror jeg blir veldig påvirket av hormonene i kroppen min og føler meg ikke som meg selv. Nå håper jeg snart at peak'en er nådd og at jeg skal føle meg bedre. Vet at man pleier å si at det kan bli bedre etter uke 12, er det noen som har erfaringer?? Når når man vanligvis toppen på hormonene og er det vanlig at man føler seg bedre etterhvert? Plagsomt å ha det slik så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! ..Føler med deg...har vært kvalm 24 timer i døgnet MINST den sisste måneden... Er straks i uke 12..Og i dag er en av de bedre dagene faktisk... Har ikke vært sur i dag heller...;) *hehe* -Å d har jeg virkelig vært i det sisste...ALT er galt...osv...;) Godt med en slik dag også..både for meg selv og ikke minst de rundt meg!!=) Det er utrolig plagsomt med den vedvarende kvalmen...Men jeg har vendt meg til å alltid ha knekkebrød,vann & eple/frukt i veska nå...Slik att jeg få spist med en gang jeg kjenner det skikkelig...Det har holdt meg i gang.. å gå tur...Hjelper MYE! Men..alt dette er nok veldig individuelt... Håper bare kvalmn din forsvinner snart!=) Det unnder jeg deg! Ha en herlig dag!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fikk det helt vondt inni meg da jeg hørte hvordan du plages med kvalmen. Jeg er nå selv 10+1 begynner å kjenne meg bedere om morgenen, men det kommer for fult ut over kvelden... ikke morsomt!! Har vært så kvalm at jeg har ønsket at jeg ikke var gravid, på et tidspunk var jeg så desperat at jeg ringte til legen og sa at han måtte gi meg noe for kvalmen,,,, tar nå postafen er som et nytt menneske. må bare si at jeg har prøvd akupunktur med noe virkning er egentlig veldig imot å ta legemidler, men som sakt man blir desperat og selv de "sterkeste og gladeste" jentene blir satt ut av spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med alle dere spyfluer. Jeg har riktignok bare vært veldig kvalm, og ikke kastet opp en eneste gang. Kvalmen er virkelig helt lammende - man mister rett og slett lysten på livet...

 

Jeg er 12+1 idag og har de siste 2 ukene endelig konstatere at kvalmen begynner å slippe taket. Nå kan jeg kjenne litt snev av kvalme noen få ganger i løpet av dagen, men det er mer som en gammel (kanskje ikke så god) venn som kommer en tur på besøk - ikke plagsomt i forhold til hvordan det var.

 

Idag tidlig var det imidlertid skikkelig ille igjen - frem til lunsj. Men det som sagt et par uker siden det var slik sist. Så hold ut - det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 10 + 1 i flg. legetermin.

 

Har vært konstant kvalm siden månedsskiftet mars/april. I tillegg er jeg fryktelig sulten, sånn at det skikkelig river i tarmene, men greier ikke å spise mat. Tror knapt jeg har smakt middag denne månenden. Setter meg innimellom til bords sammen med familien, men går fra etter et par små tugger. Jeg lever på små mengder kjeks, knekkebrød, frukt og litt potetgull etc. Noe må jeg ha i meg for å døyve den smertefulle sulten... I tillegg drikker jeg mye te.

 

Dagen tilbringes stort sett på sofaen, til tider kan det å snu seg være nok til å framprovosere brekninger. Jeg føler meg som en elendig kone og mor, og mine barn har høyt og tydelig forkynt at mamma er lat... Alt flyter i huset, men innimellom greier jeg å ta meg litt på tak å rydde litt, sette på en maskin kopper eller klær. Jeg går rundt og håper på ikke å få besøk, for jeg skammer meg over hvordan det ser ut rundt meg for tiden.

 

Har vært i full jobb fram til nå, men har flere ganger vært på nippet til å ringe legen for å be om sykmelding. Jeg jobber som sykepleier (nattvakt), og jobben består for en stor del i å skifte bleier... Det er ikke enkelt å håndtere urinlukt, avføring og evt oppkast når man konstant går rundt med kvalmen i halsen, og så skal man jo i tillegg prøve å være blid, hyggelig og empatisk, da. Det er en vanskelig kombinasjon for tiden... Var til legen i går og ba da om sykmelding. Hun var forståelsesfull til at det var trasig å gå rundt kvalm i en slik jobb, og ga meg i første omgang sykmelding for 2 uker. Har jeg behov for videre sykmeling er det bare å ta kontakt.

 

Normalt skal det vel bli bedre rundt uke 12 - 14. Gleder meg til kvalmen går over, slik at jeg kan glede meg over å være gravid igjen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...