Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Gutten min er 8 måneder og nå er vi oppe i to grøtmåltider, middagsmat og frukt hver dag. Prøver å få i han nok vann, men jeg er redd det ikke blir mange supene som virkelig går ned... (Vann er gøy å leke med!) Han vil ikke ha pupp om dagen i tillegg lenger. Bare biter i puppen (med den skarpe tanna si). Pupp kveld og morgen, og hvis han er veldig trøtt, går greit. Han krever pupp vanligvis 2 ganger om natta. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte med det. Føler han trenger væsken, og synes det er fælt å nekte han pupp på natta om han "trenger" det. Han har alltid fått når han vil ha, og det har vært supert for begge, men jeg synes det er dumt å "trappe opp" på natta nå! Noen tips til oss? Om både nattapupp og biting!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Har du prøvd å gi ham vann om natta? Ellers kan du pumpe om dagen så kan du se om han vil ha det som flaske istedet. Såpass mye som han spiser skal han ikke ha behov for noe nattmat ihvertfall. Synes godt du kan "nekte" ham nattpuppen, men du må erstatte det med noe annet hvis han er tørst. Du kan sjekke tissebleiene hans for å se om han får i seg nok væske også, hvis du skulle være i tvil om væskeinntaket.
tyr 73 Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Biting har jeg ingen erfaring med enda, men ang nattpupp så har jeg selv erfart at når jeg kuttet ut nattpuppen, så spiser hun mye bedre på dagen.. Så mitt råd er å kutte ut nattpupp og tilby vann (hos oss drakk hun litt til og begynne med, så sov hun rundt). Vår spiser også 4 måltider fast føde, og drikker vann til måltidene. De skal forresten ikke ha mer enn 5-6 dl melk i døgnet når de får 4 måltider fast føde.. Og det er iregnet det som går med til å lage grøten.. Vår jente drikker ca 1 dl vann i løpet av ett døgn. Og pupper godt morgen/ midt på dagen og kvelden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå