Gå til innhold

alle snakker om 6 uker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er gamle tanker som henger igjen med disse 6 ukene. Jeg vet om veldig få som holder seg så lenge etterpå - men det kommer jo an på formen til den som har født... Mye har skjedd "der nede" under fødselen, så det kan jo ta litt tid før man er klar for intim kontakt igjen...

Fra Lennart Nilsson`s "Et barn blir til" ,2001

De første ukene blør det fra livmoren, omtrent som ved en menstruasjon eller litt mindre. Blødningen går etter hvert over til rikelig utflod i 4-5uker. Blødningen og utfloden er tegn på at helingsprosessen ikke er ferdig, og på grunn av infeksjonsrisikoen bør ikke kvinnen bade eller ha samleie.

Jeg trodde det var derfor man ikke skulle ha sex de første ukene jeg...??Men dette er kansje "gammelt" og de har gått vekk i fra det?

mener jeg blødde max15-2 uker de to gangene jeg har født, ble overrasket siden mange hadde sagt til meg at man kunne blø over en mnd etter på. Mener at det ikke gikk mer enn 2 uker før jeg hadde sex igjen.. om det var med kondom el ik vet jeg ikke .. men husker jeg var veldig påpasselig med å ikke bli gravid igjen :)

Annonse

hehe,... tenker litt på det med analsex som du egentlig spr om da... etter hva jeg husker fra siste fødsel så hadde ingen kommet nær min stump på laaaaaaang tid etter fødselen... husker jeg hadde veldig vondt bak der etterpå også.. selv om jeg har bare hadde en rift og sydde kun 2 sting foran!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...