Gå til innhold

Sommertermin

idagravida

Anbefalte innlegg

Hei alle studenter!

Jeg har termin 5 Juli. Har søkt om nytt studie til høsten selv om jeg egentlig er ferdig lærer nå til våren. Når søker jeg om fødselspermisjon da? Og godtar lånekassen det? Jeg må jo søke om fødselspermisjon etter at jeg har født, men da er det jo ikke sikkert at jeg har fått svar enda... Hmm....

Fortsetter under...

Hei student.

Jeg har termin 30. juli. Når skolen da begynner en gang i august, skal jeg søke om permisjon.

Det jeg lurer på, er, om jeg skal ta opp studielån som vanlig? Skolen begynner jeg jo ikke på..og er det sånn man skal gjøre det? Lånekassen skal jo ha så fine ordninger for gravide, men jeg finner ikke helt ut av det jeg.

Til deg; lånekassen godtar nok den søknaden etter at du har fått svar fra skolen. Tror du må søke innen tre måneder, iallefall gjelder det fødselspenger. Sånn jeg tolker det..

Ok, så da får jeg svar, godtar opptaket, søker om studielån og søker om permisjon etter studiestart (men innen 3 mnd etter fødsel)? Har jeg da forstått det riktig?

Hmm... vanskelig dette her, man vil jo gjøre det på riktig måte, slik at man ikke mister retten til masse penger osv. Finner nok ut av det, takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...