Gå til innhold

Min store lille kjempe

Anbefalte innlegg

Jenta mi kom til verden uke 34.. Prinsessa var da 2485 og ca 45 cm..

På 1 år var hun 12,36 kg og 79 cm.. på 2 år var hun 16 kg og 93 cm.. og nå 7 mndr senere har hun blitt 1 meter på strømpelesten og 18 kg..

Noen andre med premature som opplever en slik vekst? Noen som vet når det er mulighet for at hun kan stagnere litt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4839082-min-store-lille-kjempe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi ble født i uke 27 + 3, og var da 1013g og 35 cm. 8 mnd gammel (ukorrigert) var hun kommet opp på gjennomsnittlig vekt og lengde, 8340g og 68 cm. 1 år gammel 11,5 kg og 75 cm. Nå 2 år og 3 mnd,15 kg og 92 cm. Håper det stopper opp litt nå, for har lest et sted at lengden de har ved 2-års alder tilsvarer lengden i voksen alder x 2...... Da vil hun bli ca 184 cm høy..... Håper det ikke stemmer. Men jeg synes hun har hatt en formidabel vekst med tanke på utgangspunktet hennes :o) Må legge til at hun har fått mme siden 6-ukers alder, siden puppen ble tom.... Det er jo for kraftfor å regne.

den tanken har streifet meg også.. men har hørt at 2-års høyde *2, +ell - 10 cm

så jenta mi blir en plass melom 176-196 hun da.. Uff..

Er veksten like ekstrem opp til skolealder så kommer jeg til å kontakte lege for å ta røntgen av et eller annet ben i håndleddet.. Da kan de finne ut hvor lang hun blir.. Jeg kjenner ei jente som er 15 år og snart 180.. men pga av epilepsi kan hun ikke få veksthemmende legemidler.. litt interessant at andre har et prematurt barn som vokser i samem tempo..

Var jenta di egentlig stor til å være prematur uke 27??

Ja, jeg holder fast på at hun var 28+5, men ultralydterminen tilsa 27+3, så da måtte vi bare forholde oss til det. Var jo bare en bonus for henne det da :o) Men mye tyder på at jeg hadde rett, og det tror legene også.... Bl.a. trengte hun ikke respirator, og hadde ingen komplikasjoner underveis, bortsett fra åpen ductus, men den lukket seg med medisiner. Men som sagt: ultralyd er det som teller......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...