Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei, linfrø er 100% ufordøyelig for våre mager, og det er nettopp derfor det hjelper mot treg mage. For når linfrøet kommer ned i tarmen, begynner tarmen med en gang å jobbe med å føre det nedover i systemet og på den måten setter det i gang fordøyelsen igjen.

Linfrø i vann vet jeg ikke om, men det er vel bare en måte å få det lett/fort ned i tarmen, uten at andre ting skal fordøyes før det sendes videre. Skulle det være at du har hard mage er det uansett fryktelig viktig at du drikker mye vann, Hard avføring får man pga væskeunderskudd, kroppen henter da væske fra urin og avføring.

Men hvor mye linfrø du skal ta har jeg ikke peiling på!!

En annen ting som hjelper er kokt fisk og ris - det er svært lett fordøyelig og setter i gang tarm-"peristaltikken", altså tarmens sammentrekninger som fører til avføring.

Får håpe noen andre her kan svare på hvor mye linfrø du skal svelge med vann da.. :) Ellers kunne du jo blandet litt linfrø i youghurt som også er kjent for å gi avføring nokså raskt.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4838979-linfr%C3%B8/#findComment-4839185
Del på andre sider

Etter å ha vært plaget med treg mage/forstoppelse leeenge (også før jeg ble gravid) har jeg endelig funnet kuren som funker for meg: om kvelden legger jeg ca 2 SS linfrø i en kopp med vann. Dette drikker jeg hver morgen ELLER blander med en frokostblanding. Drikker vann ved siden av også. Det kan være en smule kvalmende å drikke dem "bart" - men resultatet er så absolutt verdt det; jeg har ikke hatt problemer med forstoppelse siden jeg begynte med det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4838979-linfr%C3%B8/#findComment-4839805
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...