Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

begge mine hadde grønn bæsj. Minsten hadde gul bæsj helt til vi gikk over på mme, og nå som han får mye normal mat men mme til drikke etter maten så er det fremdeles grønt, jeg spurte på helsestasjonen og der sa de at det var helt normalt

Jeg lurer på det samme, men jenta mi er 10 mnd. Og hun får ikke for mye mme (får både mme og mm).

Vi var hos helsesøster på fredag fordi hun legger litt lite på seg. Helsesøster spurte om avføringen var normal, f.eks at den ikke var grønn. Og jeg sa at den var helt normal. Så kommer jeg hjem og hun har grønn avføring (hadde det i dag også, og det er mulig hun har hatt det tidligere også, men at jeg ikke har tenkt over det...). Jeg spurte selvsagt ikke hva det betyr om avføringen er grønn, så nå lurer jeg jo veldig på om det kan være noe galt.... ????

Jeg mener å ha lest at det er vanlig med grønn avføring hos babyer, spesielt de som får mme. Det kan også bety at tarmen er irritert. Min jente hadde grønn avføring (fikk bare mm) i tillegg til mye slim og av og til blod i avføringen en periode. Fant ut at hun er allergisk mot kumelkprotein, så jeg måtte kutte ut alt av melkeprodukter i min kost så lenge jeg ammet. Etter det har avføringen hatt normal farge.

Grønn avføringen trenger ikke bety at noe er galt, men i vårt tilfelle gjorde det det.

Dattera mi hadde grønn avføring fra hun var 2 uker gammel. Helsesøster sa da at fra gammelt av mente man at grønne bleier var tegn på at de fikk noe som de ikke tålte. I ettertid viste det seg at hun ikke tålte melk da. Nå er hun 7 mnd og får nutramigen mme, men bleiene er periodevis enda grønne. Anbefaler deg å ta det opp med helsestasjonen hvis det er noe som vedvarer. Forhåpentligvis går det jo over. Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...