Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ville bare fortelle noe som har fungert sååå godt for oss.

Minstejenta på 5 1/2 mnd har rota en del om nettene. Hun legger seg ca kl. 1900, og har våkna ca tre-fire ganger om natta for å få melk. Det verste var at etter amming lå hun gjerne våken 1-2 timer og sprudla og babla. Det ble så slitsomt for oss å aldri få ordentlig nattesøvn.

Så på fredag bestemte vi oss for å prøve avvenning av nattpuppen (hun får nå to grøtmåltider pr dag).

Jeg tok henne opp i søvne og ga henne melk før jeg la meg (mellom kl. 2200-0000) og passa på at hun drakk godt før jeg la henne ned igjen. Hun sov egentlig gjennom hele ammingen, men drakk bra, siden jeg maste litt på henne. Så hadde vi bestemt oss for at hun ikke skulle få melk igjen før kl. 0600, og grudde oss litt til skrikenatten.....

Det utrolige er at hun våkna ikke igjen før kl 0600!! dette har skjedd tre netter på rad nå, og vi er såå fornøyd.

Jeg tipper at det kan ha litt med det at når jeg gir henne melk nå så er jeg våken og passer på at hun drikker godt (isteden for at om natta så vil jeg helst bare blir fortest mulig ferdig med ammingen eller at vi sovner begge to etter tre slurker). I tillegg begynte vi med grøtmåltid nr. 2 den dagen vi begynte med dette, det kan jo også bety litt.

Dette er kanskje verdt å prøve for andre også. I tillegg nevnte en helsesøster at da merker babyen at vi passer på at hun får melk, i steden for at hun føler selv at hun må passe på det og våkne selv. Nå kan hun "slappe av mer".

Lykke til!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...