Gå til innhold

tett nese, skjelving og brekninger

Anbefalte innlegg

gutten min er konstant tett i nesa. har vært det i 3-4uker, han er snart 6 uker. Noen ganger blir det så ille at han ikke får drukket ordentlig.

Prøver å sprøyte inn mm, noen ganger hjelper det litt.

Når han blir kald, skjelver han skikkelig, armer og ben rister.

Noen ganger brekker han seg når han drikker andre ganger brekker han seg uten når jeg ammer han. Mamma sa at han kanskje var kvalm(?). Hva gjør han i såfall kvalm?

Fler som har det sånn?

Skjelvingen er jeg litt engstelig for siden faren har epilepsi og legene ikke kan si om det er arvelig eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4837464-tett-nese-skjelving-og-brekninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes faktisk du burde kontakte lege for utredning av dette. Går hun godt opp i vekt?Lillpia mi hadde det litt på samme måten da hun var bare noen uker gammel, det viste seg at hun ikke fikk nok næring pga at hun ikke klarte å suge. Hun ble til slutt innlagt på sykehus med

rs-virus. Altså det trenger jo ikke å være noe, men bedre å sjekke en gang for mye en for lite er min filosofi ihvertfall.

Vet du jenta mi hadde aldrig feber hun heller, men hun peste mye og hun virket ikke som om hun fikk puste godt nok noen ganger. Hun ble faktisk blå om leppene innimellom.

Men så lenge han tar til seg godt nok med næring så kan du jo bare se det an.

Mi lille pie fikk ikke i seg nok og ble bare slappere og slappere. Da vi endelig fikk mast oss ivei på sykehus vær hun kraftig underernært. (legen tok meg ikke alvorlig til og begynne med). Måtte til legen 3 dager på rad før vi ble sendt "argh" :(

Vil ikke skremme deg heller for det rtenger jo som sagt ikke å være noe som helst. Men hønemor som jeg er hadde jeg villet sjekket det ut allikevel jeg:)

Lykke til!

Dette kan jo være noe, samtidig som det kan være helt harmløst og ingenting man skal bekymre seg over...

-Det med skjelvinger kan jo faktisk være fordi han fryser -du sier han kun skjelver når han er kald. Noen barn har lettere for å fryse enn andre, og skjelvinger hører jo med. Jeg vil tro at du vil se det om det er snakk om epilepsi, men det kommer jo an på hvilken type epilepsi det er snakk om.

-Snuppa mi brekker seg også når hun ammer -spesielt hvis hun er trøtt eller ukonsentrert. Det har hun gjort siden hun var nyfødt. Da har hun fått mm i "vranga" etter at det kanskje har kommet mye på en gang eller kommet av seg selv uten at hun har sugd-svelget.

-Jeg syns dette var skremmende i begynnelsen, men det ordner seg hver gang. Hun hoster og harker og hiver til slutt etter pusten, men så er det rett på puppen igjen etterpå!

Hun har også litt problemer med tett nese -spesielt om natta. Dette plager henne når hun skal spise og gjør at hun lettere får mm i vranga. Jeg anbefaler deg å kjøpe nesesug. Koster 50 kr. på apotek og barnebutikker. Da får du ut de værste busene ihvertfall!

Gulping kan også bidra til brekninger -og omvendt. Gulpet skal jo opp og ut. Brekninger er bare en refleks som bl.a. hjelper til med å få gulpet ut hvis det blir liggende i spiserøret.

Dette ble på en måte min tolkning på at symptomene kan være helt naturlige, men du kan uansett ta det opp på kontrollen. Jeg er verken lege eller helsesøster og jeg har jo ikke sett det du har observert!

Han er en stor gutt og ser ikke ut til å ha noe vondt.

Ville bare høre om noen hadde opplevd lignende, jeg er ikke bekymret.

Men det har skjedd et par ganger nå at benet hans rykker uten at han er kald, faren får såkalte myklone rykkninger før anfall, noen ganger ellers også. Faren har GTK(gran mal) anfall.

Takk for svar begge to.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...