Gå til innhold

September: Nattmat?

E & A mamman :-)

Anbefalte innlegg

Hur manga ger forsatt mat pa natten? Har sa somnas det kl sju varje kvall sen "vaknas" det upp varje natt kl 5 for att fa lite pafyllning. A han e jatte sulten, sluckar i sig 250 ml. Det hjalper inte ge han smocken, han vaknar pa nytt efter bara nagra minuter o haller pa tills antigen jag eller mannen gar o gor mat. Han e ju hungrig. Men vad ska man gora for att fa han o inte vilja ha mat pa natten. Han somnar ju om o vaknar inte foran halv nio. Sa jag far ju somn men det borjar bli lite slitsamt att ga upp varje natt.. Ngn fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi nettopp vent av med nattmat,.Hun sovner rundt 20 og sover til rundt 6. De nettene hun har våknet rundt 4, så har jeg ikke gitt mat, og hun har sovnet etter litt gråting og påfyll med vann. Men i går våknet hun kl 05, og da var jeg så trøtt, at jeg ga henne. Og ja hun var sulten hun også.Da sov hun videre til 0630, så det var jo bare herlig.. I natt sov hun helt il 0645 uten å våkne en eneste gang.. Så det kommer seg nok etterhvert.. 10 timer i strekk er nok lenge nok for noen uten mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluggen spiste hver tredje time på natten frem til han var 6 måneder før han fant ut selv at det holdt med et måltid på natta. Jippi! Så ble han forkjøla og var syk i mer eller mindre en måned (inkludert en halsbetennelse). Da var det tilbake til hver tredje time igjen. Har kranglet oss ned til et måltid igjen nå (denne uken) og er egentlig fornøyd med det. Skal begynne å jobbe om en måned så det hadde vært kjekt om han sov rundt. Men er jo vant med 3-4 amminger hver natt, så er kjempefornøyd med 1, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie sluttet med nattmat når hun var 5 mnd, og vi gjorde ikke så mye for det akkurat. Sluttet bare å gi pupp på natta (hun ville ikke spise, bare kose) og så ga pappan melk på flaske i stedet. Da gikk det 2-3 netter så sluttet hun å våkne for mat. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym har spist 1 gang per natt lenge, men nå er det slutt. 2.natta i natt uten mat, og det går egentlig veldig bra. Forrige natt våknet han 01 og var våken 1 time hvor han lå og sutret litt. Fikk litt vann og smokk og sov til 07. Inatt våknet han 0230, sovnet raskt igjen, men våknet et par ganger til etterpå, men var ikke våken så lenge. Sov til 08.

Så det er gått mye lettere enn forventet, nå håper vi bare han sover rundt snart. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det helt hærlig til han var 3,5 måneder. Frem til da sov han hele natten uten mat.

Men plutselig var han oppe 2-3 ganger hver natt igjen og ville ha mat og kos. Vi har prøvd i flere runder med å venne ham av med å våkne om natten. Mannen min har tatt ham og fått ham til å sove igjen, men det har vært laaaange netter hvor vi begge har vært våkne. Og det funker jo ikke...

Nå har vi bare gitt opp. Han får mat om natten når han våkner. Pupper til han sovner og blir så lagt i egen seng igjen. På den måten får i det minste en av oss sove hele natten, så det er like greit. Vi regner med at han vil regulere dette selv etter hvert. Hvis ikke så får vi ta en skikkelig runde før jeg skal begynne på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunniva har sove uten nattmat fra dag 1. Men i det siste har hun begynnt å våkne kl seks!! Det er aalt for tidlig her i huset, så jeg har begynnt med å gå inn å gi henne en flaske melk (ammer ikke lenger) når hun våkner og stappe henne under dyna igjen, så sovner hun med en gang....... og sover til åtte - ni, mye mer passelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til nyleg amma eg Ask ca kvar 3. time om natta, men no er det slutt! Etter han overnatta hos besteforeldra og ikkje våkna for å få mat før ca kl 5, var det liksom opp og avgjort at han ikkje egentlig var sulten om natta. Det er vel bortimot ei veke han har vore utan nattmat no, og det går greit sjølv om det tar ei stund å få han til å sovne den eine gongen han våknar (i natt var han våken frå 00.30 - 02). Han skrik ikkje, ligg berre og klappar på meg eller stirrar ut i lufta.

Han våknar ein gang mellom 05 og 08 og får pupp då. Våknar han tidleg sovnar han igjen og søv til mellom 7.30 og 09. Eg synest godt han kan få litt melk i 5-6-tida, skulle han sove heile natta gjennom til kl 08, hadde det blitt 13,5t utan mat. Og det synest eg er vel lenge for ein liten kropp.

Eg er strålande fornøgd med ikkje å amme 3-4 gangar om natta lenger :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack allesammen for era svar. Kanns lite battre nu nar jag vet att jag inte ensam.

Det e ju eg ingen kris for min del han vaknar ju som sagt bara en gang per natt o vaknar han upp tidigare an nio pa morgonen sa ligger han i sangen o leker o pratar tills han trottnar. Staller sig upp o tittar pa memme som han sager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...