Gå til innhold

drikk dere kaffe nå?? Evt hvor mye??

Anbefalte innlegg

Heisann

slutta med både røyk og kaffe da jeg ble gravid... kan gå 2-4 uker uten kaffe, så plutselig får jeg lyst på en kaffe skvett.. Sp da hvis jeg er på besøk, eller får besøk,da må jeg bare sette på sli at gjestene mine får seg kaffe..har mye melk oppi jeg.. liker ikke mørk kaffe.. gjerne med suketter oppi.. men mange ganger kun med melk....

lukter så godt med nykoka kaffe da.. det har jeg alltids syents ,selv da jeg ikke drakk kaffe selv..

igår drakk jeg vel 2 kopper med kaffe, idag 3 kopper, med mye melk,, halv kaffe , og halv melk,, kaffe latte, hehe...

så kan det vel gå 1-2 uker før jeg får lyst på kaffe, merkelig jeg da, hehe

spurte legen min om det var farlig.. alt med måte sa hun..ikke drikk mer enn maks 2-3 kopper daglig sa hun... Men helst ikke noe kaffe da sa hun.. Men det er mest for dem som ikke er kommet over 4mnd , pga at større fare for spontan abort sa hun, da sp før 3 mnd. dem driver å forsker på om for mye kaffe kan være med på å skade babyen..å sp da sammen med sigaretter..

Men hun sa da j kunne ta meg litt kaffe da.. Hva sier legene deres da??

ha en fin kveld da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4836409-drikk-dere-kaffe-n%C3%A5-evt-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skjønt det sånn at man kan drikke en kopp, to eller tre per dag. Men at det er greit å drikke minst mulig... Jeg har aldri røykt i hele mitt liv, og har kanskje smakt alkohol 2-3 ganger i året før jeg ble gravid. Så jeg føler meg veldig sunn i kroppen, og når jeg ble gravid så har jeg selvfølgelig aldri smakt alhokol (jeg kunne jo gå 9-10 mnd uten å smake alkohol uten å være gravid) MEN i allefall, jeg ble litt overrasket når ei på jobben reiv fra meg kaffekoppen og så på meg som om jeg var gal....hun mente jeg at IKKE måtte finne på å drikke kaffe når jeg var gravid... Herregud, jeg fikk jo skikkelig skyldfølelse... Men legen har sagt at man bør kutte ned på forbruket og innta maks 3 kopper per dag. Nå er jeg litt sånn som hovedinnlegger, jeg kan gå lenge uten å smake kaffe, og noen dager drikker jeg kanskje en latte og en iskaffe eller to...

Heisann

herregud sku trodd det var gift du drakk, ifølge oppførslen hennes da. Gjørde hun virkelig det ja?? ja samme her, maks 3 kopper pr dag.. sa legen min . Men jeg drikker ikke kaffe hver dag da.. har oppi masse melk å da..kalve drikk sier venna mine, hehe.

Men nabon min røyka minst 35-40 sig pr dag og drakk vel over 1.5 liter med kaffe hver dag sa hun. da hun gikk gravid.. han eldste ble født 2mnd før tiden. hun har 2 barn... men vi er forskjelig og noen tåler mer mens andre mindre....

Blir spennede å se hva de andre skriver inn,,, det er delte meninger her tror jeg..men fakta er i hvertfall med måte da...

Annonse

jeg begrenser meg til ca 2 kopper daglig. De første månedene fikk jeg helt avsmak på kaffe, tror selv at det var kroppen som beskyttet seg mot det ettersom det er i denne perioden det kan være skadelig..

synes ikke vis skal være så bekymret for kaffedrikkingen, så lenge vi ikke sluker en liter om dagen. Vi må da få kose oss uten å være bekymret hele tiden;)

Hei!

Jeg drikker 1 til 2 kopper kaffe i løpet av dagen - men holder meg for det meste til koffeinfri kaffe. Gjorde det samme i 1. svangerskap og det har da gått helt fint. Skal innrømme at jeg drikker bittelitt Pepsi Max i løpet av en uke også - og det er sikkert mye verre ;-)

Har ikke hørt noe fra lege/jm ang. dette (har ikke spurt heller), men ellers er jeg ganske sunn av meg så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet egentlig =)

Jeg drikker kanskje kaffe 1-2 ganger i uken og da max 2 kopper... :)

Røyken har jeg desverre ikke greid å stumpe denne gangen heller... :( *snufs* Føler meg heeelt fæl!!!!!!!!

Har alltid sagt at når jeg blir gravid, DA slutter jeg på dagen... men sånn har det ikke gått :( Begge gangene har jeg greid å slutte i perioder, men det er ikke godt nok!!!!!

Og hver natt jeg legger meg tenker jeg at i MORGEN skal jeg ikke røyke...*sukk* Vil at lillegutt skal komme snart så slipper han røyken hvertfall..

hei!

jeg er egentlig veldig glad i kaffe og grudde meg litt til å måtte trappe ned da jeg ble gravid. Men jeg drakk litt kaffe mens jeg var kvalm, og da var det gjort. drakk ikke kaffe på fire-fem måneder! (endelig var den kvalmen godt for noe) Men i det siste har jeg begynt å få lyst på kaffe igjen... Særlig sammen med dessert og sjokolade. Drikker en gang eller to i uka, men det smaker ikke helt som det pleier. grunnen til at man ikke skal drikke mye kaffe er at koffein gjør at blodårene i morkaka trekker seg sammen, og da blir det mindre næring til barnet. Men innenfor de to-tre kopppene som blir anbefalt skal det ikke være noen fare. Skiver ikke dette for å skremme, men vi får høre så mye om hva vi bør og ikke bør i svangerskapet, og da er det greit å vite årsaken...

Jeg drikker kaffe flere ganger i uka, men sjeldent mer enn to-tre kopper på en dag. Jeg bruker også melk i kaffen. Har ikke fått noen formaning fra legen om å ikke drikke kaffe, men jeg har ikke lyst på så mye kaffe som før likevel. Så for meg er det ikke noe problem å la være å drikke så mye.

jeg drikker så mye kaffe jeg har lyst på jeg=) blir jo ikke mer enn tre fire kopper hver dag uansett, og noen dager drikker jeg ikke i det hele tatt!! i danmark sier de max 8 kopper.. så jeg vet ikke helt hva man skal stole på ang forskninga jeg.. Alt med måte er mitt motto=)

Annonse

Jeg MÅ ha en caffe latte om dagen, av og til 2. Har satt grensa mi på max 3-4. Drikker ikke noe særlig annen koffeindrikk (cola, pepsi max o.l).

Flax for meg synes jeg ikke det smaker noe godt med min tidligere favoritt dobbel americano. Er jo en god del mer koffein i den.

Hei!

Leste et sted at man burde ikke få i seg så mye mer koffein enn det det er i 1-2 kopper kaffe daglig. Selv drakk jeg 4-5 kopper dager før jeg ble gravid, men nå blir det max 2 kopper pr dag, og mange dager ingenting. Det blir mest hvis vi er på besøk eller har besøk.

Det er jo koffein i cola, the og endel andre ting og, så det er jo også noe å tenke på.

Men jeg er ingen fan av å være hysterisk, og prøver å leve mest mulig normalt under graviditeten. Tror det er best for meg og lillegutt. Holder meg selvfølgelig unna røyk, alkohol og de andre vanlige tingene (rødt kjøtt, blåmuggost etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...