Gå til innhold

Ønsker glad-historier fra dere med PCOS som er blitt gravide!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått diagnosen PCOS og er skikkelig trist og lei meg for tida. Kan noen som har blitt gravide med denne hersens sykdommen være snille og gi meg en oppmuntring? :)

Er LIVREDD for at jeg aldri skal bli gravid......

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også diagnosen PCOS, og er nå gravid i 32 uke! Riktig nok har vi strevd en god stund for å få det til, men i dag kan man få mye hjelp! Vårt lille under er et resultat av et prøverørsforsøk...Jeg kjenner flere med samme diagnosen, noen har trengt hjelp og andre har fått det til på den naturlige måten, men alle har lykkes til slutt! Det er faktisk så mange som 10-15% av alle jenter som har dette...

Hei;-)

Jeg har PCO,og venter nr 2 etter jeg fikk diagnosen...Førstemann strevde vi lenge med å få,ca 3 år,men etter noen hormonkurer gikk det bra..han er 22 mnd...og i fjor sommer uten at vi egentlig prøvde,ble jeg gravid på nytt og venter ei lita tulle i mai ;-)

Bare vær tålmodig og ikke stress for mye,for det gjorde vi første gangen...det var etter vi egentlig hadde gitt opp og slappet av at jeg ble gravid...

Lykke til!!

Hei :)

Jeg har en skikkelig gladhistorie! Fikk diagnosen PCOS i fjor vår, ble oppdaget tilfeldig ved at jeg var til utredning fordi jeg var i så elendig form. Det ble også oppdaget at jeg har lavt stoffskifte (som man kan bli veldig dårlig av om det ikke behandles, derfor jeg var i dårlig form). Begge disse sykdommene gjør det vanskelig å bli gravid, og begge sykdommer gjør at man har lett for å miste i første trimester. Så det ble mange tårer og mye bekymring på meg da jeg fikk disse diagnosene. Beskjeden fra fastlege og spesialist var klar: ikke vent med å forsøke og få barn, da det kunne ta laaaang tid. På sommeren bestemte vi oss for å begynne og prøve, og jamen satt ikke gutten vår i 2pp!!! Er i uke 31 nå, og gutten har sett fin og frisk ut på alle UL (har fått endel ekstra oppfølging pga ekstremkvalme med sykehusinnleggelser).

Vil bare tilføye at jeg begynte å gå til fotsoneterapeut for å sette fart på eggløsningene samtidig som vi begynte å prøve. Kan godt hende det var det som gjorde at det klaffet så lett for oss???

Lykke, lykke til - skjønner godt at du er fortvilet, men ikke les alt du kommer over av triste historier på nettet, og hold motet oppe!

Klem

En venninne av meg ble fortalt at hun ikke kom til å få barn pga dette, hun brukte vel ikke noe prevensjon da fordi hun kunne jo ikke bli gravid alikvel.... så var hun hos gyn fordi hun trodde hun hadde livmorhalskreft hehe men det var en liten baby gitt... den spiren er i dag 4 år og hun venter nr 3:) så alt er mulig!!!

Annonse

jeg har det...og jeghar blitt gravid 3 ganger av meg selv...vel og merke mistet jeg de to første gangene..nå er jeg gravid snart 41 uker!!!!, og i begynnelsen gikk jeg på hormonsprøyter for at kroppen skulle klare å holde på embyoet...hadde litt hormoner i ubanalse pga pcos tror dem. Jeg har hatt litt lange sykluser, og brukt lang tid på å bli gravid...første gang prøvde vi bevisst i 1, 5 år, men hadde aldri brukt prevensjon....etter SA tok det 1,5 år til, men mistet igjen...etter det prøvde vi, og lyktes på 4 forsøk:)

hei hei

jeg har pcos.prøvde å bli gravid for 4-5 år siden da med hormonkurer,metformin og fjerne cyster.men neeeei.fikk ny kjæreste for ca 2 år siden,vi brukte ikke noe for jeg kunne jo ikke bli gravid.var litt god og rund i kinnene som de fleste pco`ere er:o)og det er vanskelig å gå ned i vekt når man har dette syndromet.men fikk prøve tabletter på resept hos legen min for lettere å gå ned i vekt,og de funka!søtsuget ble mindre og jeg ble tørst,drakk myyye vann.gikk ned ca 6-7 kg.og pjuuuung ble jeg gravid!er nå i uke 40.men må innrømme at jeg var bekymret i begynnelsen,hadde hørt om noen som hadde mistet.men det gikk bra med meg på første heldigvis!:o)

goklem og lykke til

Hei!

Jeg fikk diagnosen mulig-PCOS etter uregelmessig syklus og å ha testet skyhøyt på testestoronivå i tillegg til små syster på en eggstokk. Slanket meg og gikk til akupunktør for å få regelmessig syklus. Holdt på med dette i ca 1 år. Ble gravid første måneden vi prøvde, og venter nå nr to uten egentlig å ha prøvd.....

Akupunktur kan jeg ikke få fullrost nok. Og er du overvektig, forsøk å slanke deg litt. Det skal vist hjelpe på i forhold til det å bli gravid.

Lykke til! :-)

Hei og takk for svar! Jeg har også vurdert å prøve akupunktur.. Tror jammen jeg skal bestille time i dag! :) Ellers er jeg ikke overvektig... Veier 55 kg så er nok en av de med PCOS som ikke har problemer med vekten. Men det er NESTEN så jeg skulle ønske jeg hadde noen kilo å fjerne siden det skal ha så god effekt på eggløsningen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...