Gå til innhold

Annenhver dag?! Jaha...?

Anbefalte innlegg

Hei! Første innlegg her, kjente dette forumet var akkurat det jeg trengte! Jeg og samboern er inne i vår 4 pp nå! Trodde jeg visste det meste om å prøve å få barn, men så ble det snakk om annehver dag metoden? Jeg har jo skjønt hva det dreier seg om, men kan noen fortelle meg om man slipper å tenke på el tester så lenge man gjør det annenhver dag? Er sjansen for å bli gravid stor ved å praktisere dette? Jo oftere man har sex, jo større sjanse, men er annenhver dag godt nok, altså? Nesten sikert stikk? ;)

Vi prøver å få våres første barn, så mye er nytt, men dog så spennende=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4835817-annenhver-dag-jaha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Oppskrifta" som har vært delt her inne har vært å gjøre det på dag 10 i syklusen, deretter annenhver dag til du er sikker på at EL har vært. Da skal du visstnok treffe, siden spermen lever 2-3 døgn. Har også forstått det slik at "bare" annenhver dag skal være bra for spermkvaliteten.

Mange her inne (nå på 1.-2.tri) påstår å ha blitt gravide etter denne metoden, ikke vet jeg. Selv tok jeg EL-test og gjorde det samme dag og dagen etter testen slo ut. Er i 1pp og har IKM om halvannen uke. Er kjempespent, men regner ikke med det store enda...

Lykke til - til deg!!

Jeg prøver både annenhver dag og tar el tester. Det viste seg at jeg sluttet med annenhverdag prøvingen for tidlig, da el var 5 dager senere enn jeg trodde, så det forklarer saker og ting. Så jeg foretrekker begge.Men så synes ikke jeg testing er stress da, jeg elsker å teste - testoman! hehehe

Så godt å høre=) Har nemlig ikke lyst til å stresse mer enn nødvendig og for oss så fungerer det godt å "bare" ha annhver dag metoden å forholde oss til i første omgang! Veldig godt å høre at vi da gjør mye av det som skal til! Så får vi heller begynne å stresse med tiden! =)

Heisann!!

Annenhver dag fra dag 10 i syklusen fungerte for oss, selv om det dessverre endte i en SA.

Metoden har også fungert for min søster, og hun er nå i sin 14. uke :)

Veldig deilig å slippe å tenke på ELtesting og sånn for de av oss (les; meg) som ikke helt skjønner alt det der, hihi :)

Masse lykke til !

Annonse

Metoden funker veldig godt for dem med 28 dagers syklus(= ca. el på dag 14) eller noen få dager mere.. men har man lenger syklus enn det kan man fort stoppe for tidlig med kosen..

Som som Kirsty2 her fortalte.. Metoden er for kort for meg som har 36-38 dagers syklus.. For da ville jeg ha stoppet med kos på dag 18 i syklusen, (etter en uke med kos annen hver dag) men jeg får jo el på dag 24 jeg.....

Så sykluslengde må man ta med i beregningen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...