Gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 jeg skal få snuppa på 6 mnd til å ta flaske??? Hun vil ha mindre og mindre pupp på dagen så jeg får i henne så lite væske...Vil bare tygge på flaska, vet ikke om hun skjønner hvordan hun gjør det jeg!!Noen med tips om hvordan få henne til å drikke av flakse??? Tenker mest på at hun må ha i seg erstatning siden hun ikke vil ha noe særlig pupp..Håper på innspill. Takk
willow Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 vi har begynt å gi veslegutt (4mnd)vann på flaska. første gang skjønte han ikke mye av det, men etter gjentatte forsøk har han begynt å suge.. så det er nok bare å prøve igjen og igjen.. til slutt skjønner de det vel??!!
Gjest Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 jo da håper det men hun har fått vann på flaske i 2 mnd nå og enda ikke sugd. Har prøvd med saft og erstaning også. Hun har tatt flaske med morsmelk en gang då hun vat 1,5 mnd gammel
jensemamma Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Eller du kan gå rett på tutekopp eller vanlig kopp. når barn begynner å spise fast føde lærer de jo å svelge, og da klarer de etterhvert også å ta imot flytende føde som renner inn i munnen. Selv gir jeg datteren min litt vann på sprøyte hver gang hun smaker på grøt. Hun er 4,5 mnd. og det fungerer veldig fint. Jeg hadde litt angst for hvordan jeg skulle få i henne væske fordi hun ikke tar flaske, men har hørt at barn som ikke tar flaske tidlig like godt kan gå rett på kopp.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Har aldri hatt problemer med å få lillegutt til å ta flaska, men har hatt flere på barselgruppa som har slitt med det. En av de blandet litt nestle barnesaft med vann i flaska slik at det ble god smak og at ungen skulle lære seg til å drikke av flaska. Det gikk greit og etter hvert tok hun også tillegg på flaske
Gjest Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 takk for mange tips men føler vel egentlig at jeg har prøvd mye av det. Har også brukt tukopp mye uten at hun drikker. Gir henne litt drikke med skje også men nesten alt kommer ut uansett hva det er
karius og baktus Skrevet 22. april 2006 #7 Skrevet 22. april 2006 Jeg kjøpte NUK sin flaske med latex smokk,den er myk å det var flat tupp på den jeg kjøpte,gutten tok flaska med en gang da.
Gjest Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 vet ikke om jeg har prøvd det for jeg synes jeg har prøvd alt mulig men det skal jeg gjøre. Det er jo viktig at de får i seg en god del melk i løpet av dagen også. Hun er jo bare 6 mnd, så jeg håper hun tar flaske snart
Gjest Skrevet 22. april 2006 #9 Skrevet 22. april 2006 er det samme tuppene det er på smokkene dems?? Det er den eneste smokken jeg fikk henne til å ta får hun begynte med totten, men det var de blanke silikon smokkene..Fins de til flaske montro??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå