Aleksandra Skrevet 22. april 2006 #1 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg er gravid i uke 13, og er litt bekymret, da jeg har loftet veldig mye. Har en sonn paa 2 aar,og siden vognen hans er odelagt,blir jeg nodt til aa lofte han. Saa er det mennesker rundt meg som jeg ikke vil skal vite at jeg er gravid, saa naar det har vaert sitvasjoner hvor jeg har maatat baere ,saa har jeg gjort det, og det har vaert ganske mage i det siste! Er litt bekymret. Har hatt en ultralyd, og da slo det lille hjertet, heldigvis! Er det noen som har peiling? Jeg har hort at det ikke gaar utover fosteret,men at jeg kan faa bekkenlosning, men det sies jo at man ikke skal lofte for mye. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4835539-november-kan-man-miste-vis-man-lofter-tungt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
msbu Skrevet 22. april 2006 #2 Del Skrevet 22. april 2006 Med mindre man har et risikosvangerskap, skal det ikke være farlig å løfte og leve et vanlig liv. Å løfte sin 2-åring skulle vel ikke være noe problem, men man kan jo unngå å ta seg av de aller tyngste løftene selv. Selv er jeg nattevakt på et sykehjem. Jeg er alene på vakt, og må ta alle tunge tak og løft alene, være seg alt fra snuing av pasienter i seng, til å hjelpe/løfte opp pasienter som har falt i golvet. Jeg, for min del, føler meg ikke bekymret pga dette. Nå har jeg 2 vellykkede svangerskap bak meg, og har vært i full jobb på samme sykehjem i de foregående svangerskap, noe lege/jordmor har vært klar over, uten å komme med frarådninger. I mitt andre svangerskap ble jeg sykmeldt de siste uker pga kynnere i forbindelse med fysiske belastninger, men det hadde sikkert skjedd uten min arbeidssituasjon. Lykke til, og kos deg med 2-åringen. Snakk med lege/jordmor dersom du er bekymret, men ikke la bekymringene ødelegge for deg og din sønn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4835539-november-kan-man-miste-vis-man-lofter-tungt/#findComment-4837328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå