Anonym bruker Skrevet 22. april 2006 #1 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har en 5 1/2 mnd gammel baby som får grøt, frukt og mme ved siden av mm. Han ble fryktelig tynn da han bare fikk mm og tilleggskosten er i samråd med lege Han blir ammet frem til klokken 13. Ca klokken 13 får han en halv posjon grøt og ca 30 gram fruktmos i tillegg til pupp. Deretter blir han ammet det han vil frem til ca 21, da får han en halv posjon grøt og 180 ml mme. Hvis han vil får han pupp også. Jeg pumper ved siden av amming så all grøt blir gitt blandet med mm. Etter at vi begynte med dette (ca 14 dager siden) har han vokst noe enormt. Han har blitt synlig lenger og merkbart rundere. Før vi begynte med dette var han for tynn og noe kortere enn gjennomsnittet. Det jeg lurer på er om det er for mye tillegg eller om mengden er tilrådelig for en 5 1/2 mnd gammel baby? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4835179-dagsmeny-er-det-mye-lite/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #2 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg synes dette høres passe ut jeg. Begynte med grøt til lillegutt da han var 4 1/2 mnd fordi jeg ikke greide å øke nok. I begynnelsen fikk han et grøtmåltid sånn kl. 12 og det gikk over til to etter ca 14 dager. Fikk da også til kvelds i 19- tiden. Min ligger litt over gjennomsnittet men følger sin kurve flott og HS mente at han trengte det ekstra næringen fordi han da var blitt mer aktiv. Må også si at jeg pumpet meg på morgenen og dette fikk han på kvelden i flaske. Ca 150 ml mm. Synes det høres riktig ut det du gjør, og du kjenner barnet ditt best. Hvis han virker fornøyd så får han nok Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4835179-dagsmeny-er-det-mye-lite/#findComment-4837567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå