kjersti67 Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Jeg er spent på å høre noen erfaringer. Har lest endel her inne på dette dilemmaet og det virker som at de som har begynt med dette opplever at plutselig en natt sov han/hun natta igjennom. Enten av seg selv eller gjennom målbevisst tilrettelegging. Mitt spørsmål er da: når han/hun sov natta gjennom første gang, var det så gjort? Våknet hun/han ikke mer på natta da? Det virker som om dette er erfaringen og det er jo positivt å tenke på. Når de først sover natta gjennom gjør de det da automatisk de neste nettene? Er spent på å høre...
Luguber Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Hei Begynte med nattavvenning for halvannen måned siden, og er ikke ferdig ennå. Stagnerte ved de siste måltidet (kl 04) og skulle egentlig gjøre kål på det når jeg skulle legge mini inn på eget rom. Gikk ikke helt som planlagt, for i påsken hadde han tannbrudd. Men i løpet av denne tiden har han sovet rundt tre netter, dvs. kl 20-06. I går begynte han å bli "normal" igjen etter tannbruddet, og sov så og si sammenhengende til 04. Blir spennende i natt! Så hos oss varierer det litt, men det har vært grunner for det.
totette og en badehette Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Svaret er NEI!! det er ikke gjort for bestandig. Jeg sluttet å nattamme da han var 6 mnd, men han har vært urolig om natten lenge etter det. Ikke hver natt, men et par-tre netter i uken. Først er det tenner, så er det sykdom, så er det mange uforklarlige grunner til at han våkner om natten. Men nå sovner han stort sett raskt av seg selv igjen. Angrer ikke på at jeg sluttet å amme om natten. Det er deilig å slippe den faste oppvåkningen hver natt. Tror ikke du kan belage deg på helt rolige netter fremover selv om du ikke ammer, men det blir sikkert bedre. Og det kan jo tenkes at barnet ditt er av den rolige typen, og at du slipper unna den verste nattevåken... Krysser fingrene for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå