Gå til innhold

netopp fått vite at det er to..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har netopp fått vite at jeg skal ha tvillinger og har derfor tusen spørsmål... Når man føder vanlig kommer de rett etter hverandre da eller kan det ta litt tid før nr to kommer ut?

Er man mere kvalm lenger ut i svangerskapet enn med bar en? Er nå 12 uker på vei.

Hvor ofte tar man ultralyd ? Håper noen kan svare meg...

tvillinger i oktober

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! Kom det som et sjokk eller hadde du allerede mistanke om at det var to? Jeg er 26 uker på vei og venter 2 jenter.

Ang. fødsel har jeg lest at de kan komme med få minutters mellomrom helt opp til en halvtime. Om man er kvalm lenger ut i svangerskapet vet jeg ikke, men mange tvillinggravide er ofte mer kvalme iallefall. Kvalmen min forsvant heldigvis etter uke 12-13. Er formen din stusselig?

Fra det ble oppdaget at jeg var gravid med tvillinger i uke 18 har jeg fått oppfølging annenhver uke fordi de tror tvillingene er eneggede. Tror det er vanlig med oppfølging hver 3. uke hvis de er sikre på at de er toeggede. Og når det nærmer seg termin er det hyppigere kontroller.

Håper du ble littegrann klokere. Hvor holder du til forresten? Jeg er 26 år og bor i Oslo, men flytter til Porsgrunn i mai.

Gratulerer!

Eg var meir kvalm med tvillingane enn i dei andre svangerskapa, men heldigvis var det verst i starten.

Eg fødde to jenter i februar, dei kom med 12 min. mellomrom. Då fødselen starta låg begge i hodeleie, men etter at nr 1 kom ut, snudde nr 2 seg, og det vart setefødsel på henne. Men det var ikkje spesielt ille, nr. 1 hadde jo bana veg...

Her var det rutine med ultralyd kvar 4. veke, og mellom desse vekene var eg til jordmor. Oftare på slutten, og viss det er spesielle ting. Trygt og godt med ekstra oppfølging.Trur det er oftare ultralyd dersom tvillingane er einegga.

Svangerskapet kan vere eit slit, spesielt etter veke 30. Men det merkelige er at dette er fullstendig gløymt i det øyeblikket borna kjem til verda...

Lykke til!

Fikk veldig sjokk ja!!!!

Har jo to fra før av så det forandrer jo hele livs situasjonen. Men nå er jeg bare glad. Vi får kjøpe en buss:-)

Skal 6 uker til spania i sommer. Fra uke 19 - 24. Hørt at det er ufarlig og fly i denne perioden men får jo ikke tatt noen ultralyd eller kontroller....burde jeg kanskje ikke dra..

Er kvalm enda men mye bedre enn jeg var for bare en uke siden.

Bor i oslo og er 35 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...