Gå til innhold

blodtrykk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kontroll på fredag fikk jeg beskjed om at bldotrykket mitt var på 140/100.. noe som da tilsier at undertrykket er for høyt..... skal sjekkes igjen på mandag.. hvis dette da stiger i helga kan det være "farlig" på noen måte?? blir jo bekymra for det minste nå om dagen da.. hehe

er i 38 uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal til kontroll igjen på mandag og du tar noen forhåndsregler er det ikke direkte farlig. Hadde det vært farlig, hadde de mest sannsynlig lagt deg inn til observasjon.

Skrevet

hei

det er vanlig at BT stiger i slutten av svanskapet. ta det helt med ro i helgen, prøv å ikke stress fordi stress på virker BT.

lykke til

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 38. Ble sykemeldt pga. høyt blodtrykk for to uker siden. På forrige kontroll hadde blodtrykket normalisert seg, så for meg hjalp det i alle fall å ta det med ro. Det er høyt blodtrykk i kombinasjon med protein i urinen som er farlig (svangerskapsforgiftning). Høyt blodtrykk i seg selv er vel heller ikke særlig bra, men man blir jo fulgt opp og tiltak blir iverksatt om nødvendig. Håper blodtrykket ditt synker. Lykke til!

Skrevet

Men.. Jeg har øavt blodtrykk, og fikk beskjed om at det er helt vanlig under svangerskap.... Er det "farlig" på noen måte??

Skrevet

Blodtrykket mitt har også økt hele svangerskapet. Legen har sagt at de følger ekstra med når blodtrykket øker, fordi det KAN være tegn på svangerskapsforgiftning. Men det er kun når en også får andre tegn på dette, som protein i urinen, hodepine, synsforstyrrelser m.m. Økt blodtrykk i seg selv er ikke farlig. Hvis en i tillegg får protein i urinen, KAN det være tegn på svangerskapsforgiftning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...