Gå til innhold

Hva skal jeg pakke i den berømte "bag'en" ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Har lest flere tråder om dette, men glemt det. Denne gangen skal jeg skrive det ned.

Har i hvertfall fått med meg at det kan være kjekt å ta med hårføner pga. at det kan være sårt å tørke seg nedentil etter dusj. Da skal visstnok føneren være kjekk å ha.

Bind

Gode truser

Noe å lese i? Bør kanskje være lettlest, da konsentrasjonen i forhold til lesing sikkert ikke er på topp:)

Gode klær

Morgenkåpe

Tøfler

Mobil + lader

Kamera

Vanlige toalettsaker

Evt sminke

Hårstrikk

Hentesett til baby

Evt noen egne klær til baby, kommmer litt an på hva du selv ønsker

Det var det jeg kom på i farten.

Jeg er også i uke 36 og har begynt på bagen i dag. syntes hun med lista under her hadde mye lurt med seg. Jeg var i byen i dag og kjøpte meg noen nye ting som jeg skal ha med! Har fått tips fra venninner som har født før meg at det er utrolig digg å dra på seg noe nytt når en endelig er ferdig! Det kan jeg tenke meg, har mest lyst å kaste de klæra jeg nå har gått med de siste månedene! Gleder meg til å passe vanlige klær igjen..

Her er min liste foreløpig, jeg har stjelt litt fra andres lister og lagt på endel selv.. Er i uke 33 så skal ikke pakke den helt enda, men syns det er greit å ha en liste i tilfelle det skulle skje noe og mannen min på pakke alene (grøss) he he..

Her er den:

TIL MAMMAEN:

Svangerskapskortet (mappa)

Pysj

Undertøy (flere store truser)

Joggebukse (en stor og god)

Ammegenser/t-skjorte

2-3 singleter

2-3 par sokker

Badekåpe

"reise hjem klær" (genser, t-skjorte og en litt stor bukse)

2 stk ammebh’er

Ammeinnlegg engangs + ull

Store bind

Dusjsåpe

Deodorant

Sjampo + balsam

Tannbørste + tannkrem

Stæsj til håret (dvs. børste,skum,strikk osv)

Sminke (mascara,foundation,eyeliner,rouge)

Sminke-fjerne-servietter

Q-tips

Lipsyl

Fuktighetskrem

Sårsalve til brystene (som purelane)

Sårsalve til "der nede" (som xylocain)

PRAKTISK:

kamera + batterier i massevis

Videokamera + lader + kassett

Mobil + lader

slippers

vannflaske m/drikketut (sånn sports-tut)

Bok og blader

TIL BABYEN:

bodyer (en i strl. 50 og en i 56)

hentesettet

teppe

smokk

sparkebukse med ben

sokker

lue

Annonse

hva kan man bruke "der nede" da? syns det var et bra tips, men om det er bedøvelse og f eks ikke kan kjøpes uten resept, er det kanskje noe annet som er bedre?Driver og pakker bag selv, og det kjennes ut som om det er på tide:)

Litt utenom bagen, kanskje, men optikeren min fortalte at det ikke er noe særlig å ha på seg linser under og etter fødselen, både fordi linsene må ut hvis det skjer noe, og fordi man blir tørrere i øynene pga mye væske går til melkeproduksjon.

Greit å vite for oss linseluser.

Jeg anbefaler IKKE å bruke xylocain etter en fødsel!!!!

Jeg prøvde det, og kan skrive under på at det svei noe enormt med en gang Jeg smørte det på.... helt jæ....!

det går greit å gå på do uten (det vet jeg som fikk totalruptur). Bare vent til du må skikkelig, så slipper du å presse så hardt... Og spis svisker eller lignende som gir løs mage.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...