♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Hadde vært supert å få dele noen erfaringer! Har en gutt på snart 2 mnd som bruker dette. Nå skal han snart øke opp i mengde, men på pakken står det også at det da blir et måltid mindre. Er litt spent på hvordan gutten vår reagerer på dette....
småmåsen Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 ja, men jeg ammer masse.. bruker det bare til grøt....!!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2006 Ok...ja da blir det jo litt annerledes :0) Jeg ammer ikke i det hele tatt lenger... Han får bare Nutramigen.
-Petrine- Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Jeg bruker det også bare i grøt og middag. Hun ville aldri drikke nutramigen.. Har nok sikkert med at jeg hele tiden har kombinert med amming. Smaken er jo litt spesiell.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2006 Ja, de sier så...Har ikke smakt jeg da, men kjenner lukta. Lillegutt tok det uten problemer, men måtte jo allerede starte med det da han var 4 uker...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2006 Ingen som bruker det som fullernæring?
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2006 Tusen takk for svar anonym :09 Ja det er rart! Vil jo ikke at gogutten skal være sulten! Er litt spent nå når vi skal øke mengde men gå ned i antalll måltider. Nå får han dosering for 4-8 uker og der står det 5-6 måltider (vår ønsker ca. 6). Nå når vi skal øke til 8-12 uker blir mengden per måltid større, men antallet er "bare" 5. Er litt redd at han fremdeles ønsker seg samme antall måltider? Og evt. hvordan tror du det regulerer seg når et måltid forsvinner, blir det lenger mellom hvert? Hva tror du vi kan vente oss?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2006 #8 Skrevet 22. april 2006 Hva er nutramigen mme? Hvorfor bruker man den? Kan ikke si jeg har sett den i butikken..
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2006 Nutramigen mme er morsmelkerstatning for babyer med allergi for kumelk og laktoseintoleranse.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Hei igjen:o) Hmmm.....skal jeg være helt ærlig så tror jeg at jeg overså det med et mindre måltid....kan ikke huske at vi ga færre måltider enn det han ville ha. Kan være at det gikk helt automatisk ned når han fikk mer næring i melka. Det blir jo mer næring når dere øker mengden mme så det kan godt være at det regulerer seg av seg selv! Uansett så kan du jo prøve og funker det ikke så går du tilbake til sånn dere har det nå? Beklager, men jeg husker faktisk ikke hvordan det ble hos oss... Ring lege eller helsestasjonen i morgen og sjekk det ut kanskje?
MammaBea Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 Hei! vi brukte kun nutramigen fra ca 6 uker til vår første ( 1 1/2 nå) pga laktoseintoleranse. Vi fikk beskjed av lege/helsesøster om å gi henne så mye hun hadde lyst på, men ikke mer enn 1 liter i døgnet. Altså vi økte mengde når hun tømte flaska, og hun fikk mat når hun var sulten. Det er umulig å følge anvisningen på pakken. Da hun hadde omgangssyke fikk hun mindre måltider oftere, og ville ha større måltider etterpå for å ta seg inn igjen. Vi begynte forresten med grøt da hun var 4 mnd men hun spiste ikke ortlige porsjoner før hun var 5 mnd. Var vanskelig å finne grøt som skal blandes med melk/nutramigen. Begynte med nestles maisgrøt, ble ikke anbefalt risgrøt (nutramigen gir hard mage, og det gjør risgrøt også). Småfolk har også grøt som blandes med melk/nutramigen men denne selges ikke i så mange butikker. Kjøpte speltgrøt på helsekost, denne kan brukes fra 4 mnd men er litt mer styr å lage. Hadde også mye problemer med hard mage, brukte maltekstrakt i flaskene ( en ts om dagen). Hun fikk forstoppelse også, eller delvis. Vi trodde at hun hadde diare men det var bare fordi kun det flytende kom forbi (unnskyld alt avføringssnakket). Gav da maltekstrakt i alle flaskene (var hos lege) i en periode, da gikk diareen over. Vet ikke om din gutt er plaget med dette, men oppkast og diare kan altså være tegn på forstoppelse. Ville bare skrive alt vi har funnet ut på egenhånd jeg. Slik at du slipper å finne ut alt ved egenerfaring. Finnes utrolig lite opplysninger om mme og laktoseintoleranse i bøker og slikt. På helsestasjonen var det også lite og hente. Jenta vår er frisk og fin idag. Får laktoseredusert melk å drikke og tåler ikke yoghurt men ellers tåler hun all mat laget med melk bare den er kokt. Lykketil med nutramigenen!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2006 Tusen takk for svar anonym og MammaBea! Ble faktisk ganske mye klokere! Vi har fulgt anvisningen på pakka og tenkte dermed å øke om 5 dager (8 uker). Men vi ser tydelig at han har vært misfornøyd de siste dagene. Har tømt flaskene helt de siste 4 dagene og er ikke så døsig og fornøyd etter måltidene som tidligere. Siste døgnet har vi gitt han en halv flaske ekstra. Men da blir det vel for mye væske? Virker også irritabel og våkner lett. Er det ikke ganske fornuftig å tro at han trenger mer næring da? Tror at vi prøver å øke opp for å se om det regulerer seg selv da :0))))
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. april 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2006 Og dere....en ting til... Kan vi forvente bedre nattesøvn når vi øker opp tror dere? De siste nettene har han vært MYE våken.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 23. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 23. april 2006 Takk igjen anonym :0) Ikke alltid like lett å vite hva som er riktig. Godt å høre andres mening :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå