Gå til innhold

Dere med bleiebarn , fortrinnsvis gutter (2-3år), kan dere hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Sønnen min har den siste tiden ofte vært tissevåt når han våkner om morgenen. Bleien er nødvendigvis ikke så våt, så jeg mistenker at han fingrer litt nedi bleia i søvne, slik at den ikke er helt tett.. Og han drikker jo ikke mer en 2 dl til kveldsmaten heller..

Det skjer oftest når han sover med todelt pysj eller med underbukse og trøye. Heller sjeldent med hel pysj, så det er jo med på å forsterke mistanken min om fingring...

I natt prøvde vi å la han sove i bare bleie og trøye, bare for å sjekke at det ikke er tøyet som presser for hardt på bleien.

Det var en stor fiasko, for da jeg sjekket han før jeg la meg, hadde han rullet bleien fint sammen, lukket den med teipen og lagt den ved siden av sengen. Og selvfølgelig var dynen og madrassen full av tiss..

Jeg blir sprø av dette styret!

I kveld har jeg tatt frem bodyene igjen, skal prøve å la han sove med det. Det blir nemlig for varmt å sove med hel pysj. Spent hvordan det vil gå..

Har dere opplevd liknende?

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd det samme selv, men tror du har rett. Og å ligge i body er sikkert bedre enn todelt. Ikke så lett å komme til og ta av bleien.

Og så er det egne nattbleier som heter "dry nites". De får du på apoteket. De ligner på vanlige truser, og kanskje han ikke vil ta av de hvis de føles behagelige på ? Min erfaring er at buksebleier (Up and go-typen) ikke er tettte nok rundt lårene for gutten min til å brukes om natten. Men jeg har lest på andre debatter at disse "dry nites" holder tett.

Min fikler også :) Noen ganger kan han ligge med baken i lufta og bleia og pysjbuksa pent lagt på gulvet :) Har prøvd å sny pysjen baklengs, det fungerer, også har vi en boddy med glidlås på ryggen. funker også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...