Gå til innhold

gutten min sitter ikke med strak rygg...

Anbefalte innlegg

Er det uvanlig? Han sitter ikke rakt i ryggen når han på gulvet. Han har lært å sitte selv, har ikke "øvet" han til å gjøre noe som helst. Vil at han skal lære selv... Men bør jeg gå til fysioterapaut med han?

Han er snart 9 mnd og har sittet i et par mnd hvertfall...krabber så det spruter etter.

Veldig takknemlig for svar! blir litt bekymret....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4833785-gutten-min-sitter-ikke-med-strak-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare deg, på om d er vanlig eller ikke, men jeg ville anbefalt deg å ta en telefon tl helsesøster, de vet det garantert. Og da kan hun eventuelt henvise deg videre til fysioterapeut, det har de jo som regel på helsestasjonen. Lykke til :)

Ville hørt med helsestasjonen eller snakket med en fysioterapeut ja.

Fysioterapeutene sier jo at når ryggen "buler" ut nederst, så er det tegn på at de ikke er sterk nok i ryggen til å sitte. -Men når gutten din setter seg opp selv, så er vel ikke det tilfellet?!

Gutten min er 7,5mnd og har akkurat begynt å sette seg opp selv og sitter da med helt rett rygg. Husker at når vi prøvde å sette han opp før, så "bulet" ryggen (kun sekunder for å se hvordan han satt), så det er tydelig at han er sterk nok nå. Han reiser seg også opp og står ved sofa,bord osv.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...