Gå til innhold

Juli: Får dere pusset tennene til deres ca 9-10 måneder gamle barn?

Anbefalte innlegg

De snakker jo om hvor viktig det er å begynne så tidlig som mulig. Gutten min på 9,5 mnd har til nå 8 tenner (4 oppe og 4 nede). Selv om jeg tar det med ro og synger: "puss puss så får du en suss" så hjelper det ikke. Han bare presser munnen igjen og begynner å skrike. Han skal absolutt holde tannbørsten selv. Bruker å få leke seg litt med den selv. Hva gjør dere? Eventuelt noen gode råd å komme med??

Fortsetter under...

Hei!

Min sønn er 9 mnd, og har bare fått to tenner nede. Vi hadde også problemer med at han hele tiden skulle holde tannbørsten selv, så vi kjøpte en tannbørste til som han studerer nøye, mens vi pusser tennene med den andre:-)

Lykke til.

MIni har bare to tenner og de pusser vi - enten hun vil eller ikke. De fleste ganger går det greit men vi får aldri pusset lenge. Hvis hun er vrang, holder jeg henne fast slik at jeg i alle fall får borti tennene med børsten. Tror det er viktig å lære henne at tennene pusser vi - enten vi vil eller ikke!

• 2 uker senere...

Annonse

det skjedde her ihvertfall, så ta det med ro. det er sikkert ikke farlig. Men kan jo være litt forsiktig et par dager kanskje?

Nå etter de siste to tennene oppe har brutt gjennom (har nå 8 stk), så er hun grei å ha med å gjøre ang tannpuss. Helt sprøtt, for det var virkelig et helvete her hver gang, i lang tid! Deilig at det er smil og latter igjen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...