Gå til innhold

Ang vekt...Igjen sier mange:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette med vekt er jo veldig individuelt, og jeg syns det blir litt meningsløst bare å snakke om hvor mye man har gått opp, uten å nevne noe om utgangspunktet. Jeg er 170 cm og har gått opp fra 55 til 65 kg, er 24 uker. Veldig mye i forhold til mange andre her inne! Men ifølge jordmor helt normalt, siden jeg ikke hadde alt for mye å gå på i utgangspunktet. Jeg har fått litt ekstra over det hele, og en struttende mage, men det er fortsatt lenge igjen til jeg vil kalle meg "stor og tjukk" selv med 10 kg pluss....

Oppfordring: Skriv litt om utgangspunktet også, når dere kommenterer vekt!!

Annonse

Jeg skjønner godt at du er obs på det. Ser noen er grinete her, men tror kanskje noen ikke helt ser forskjellen mellom å ha tilnærmet spiseforstyrrelser når en er gravid (som jo er kjempealvorlig), og det å holde ting litt under kontroll for ikke å pådra seg sykdommer under og etter graviditet, i tillegg til å ha sjans til å ta av seg ihvertfall brorparten etterpå - av mange grunner. Feks få barn på nytt, i tillegg til livsstilssykdommer osv.

Selv er jeg normalt ca 90 kg og har ikke på noen måte noe problem med det. Har alltid vært veldig komfortabel med det, selv om jeg selvsagt skulle ønske det hadde vært noe mindre. Men sånn er det liksom.

Uansett: dette har gjort at jeg har vært obs på å ikke la det fly av gårde siden jeg etter hele livet med overvekt vet hva det vil si å forsøke å få det av. Jeg har i dag ingen sykdomsproblemer pga det men det er det klart at jeg vil få etter 15-30 kg ekstra. Det er ukontrollert grisespising :) ikke verdt.

Så i 16. uke har jeg holdt vekten konstant - faktisk ligger i underkant av det jeg var, men målene mine er jo flyttet litt på. Det må sies at jeg har vært kjempeheldig og vært knallfrisk og heller ikke vært fysen på masse drit. Så det har ikke vært noe jeg har fokusert masse på og slitt for. Gleder meg over bukser som strammer hver eneste dag. Og til struttende mage. Men det er lov og lurt synes jeg at en ikke mister hodet fullstendig. Men som med alt annet ingen fasit. En gyllen middelvei er vel det beste for alle

Annonse

Jeg sliter med at vekta går "feil" vei for tiden. Vært så plaget med kvalme at kiloene bare har forsvunnet isteden for å komme. Den første mnd spiste jeg godt og la på meg 3-4 kilo, men nå, er jeg 4 kilo lettere enn utgangspunktet! Jeg hadde i utgangspunktet ikke en kilo mer enn at jeg synes jeg trenger dem for å se sunn og frisk ut. (168 og 58-60 kg) Trivselsvekta mi har bestandig ligget rundt der. Blir jeg tynnere forsvinner liksom all kvinneligheten syns jeg, damer skal helts ha litt former... Nå føler jeg meg bare bleik, tynn og slapp og gleder meg til å se gravid og god og rund ut! Å være så my dårlig og å gå ned i vekt tapper både krefter og livsgleden.

Man skal jo glede seg over å gå gravid, og hva man legger på seg kommer vel egentlig i siste rekke bare man har det godt, er sunn og frisk og alt er bra med den lille! Hvis man er så sykelig opptatt av å holde seg syltynn er man kanskje ikke helt klar for et lite barn enda...? Verken for sin egen eller barnets del..

jenter - slapp av. Jeg gikk opp 30 kg sist jeg var gravid, nesten alt rant av av seg selv i ammingen, og de siste var det ikke noe problem å ta med å stramme inn litt ekstra en liten stund. Frisk og fin under hele graviditeten, og friskt og fint barn. La dere ikke fange av hysteriet. Det er normalt å legge på seg, og hvor mye varierer veldig mye mellom oss. Selv er jeg høy, og virket slett ikke spesielt tykk på slutten av siste graviditet. Bare gravid, rett og slett. Så lenge man lever generelt sunt, tror jeg det er bare braå også unne seg litt ekstra, kose seg, og la kroppen gjøre den flotte jobben den skal med glede.

Lykke til - og ikke glem å kose dere!!!

er 21 uker, gått opp tre kilo fra 75 til 78. På første gikk jeg opp fra 78 til 96, og med andremann fra 80 til 98!!! Håper det ikke blis så voldsomt denne gangen, men sjokolade begynner å bli veldig fristende. Må skjerpe meg

Hei!

Jeg veide lite før jeg ble gravid, 43 kilo, men er ikke mer enn 1.57 høy. Jeg er 22 uker på vei i morgen og har alerede gått opp 10 kg, slik at jeg nå veier 53 kg. Jeg ble stor veldig fort og fikk antydning til mage i den 2 måneden av graviditeten, men det er kanskje fordi jeg er liten og spedbygd...

Såklart er 10 kg en stor vektøking, føler også at jeg har gått opp mye mer enn andre på så kort tid- men kanskje det er fordi jeg var slank i utgangspunktet.

Tror det er forskjellig fra person til person uansett og at man må kose seg med litt god mat også når man er gravid:)

Hei:) Jeg har lurt masse på om jeg har lagt på meg for mye. På jobben er det stadig et tema, om hvor mye vi gravide går opp i vekt.(iblandt de ikke gravide..). Jeg er selv i uke 19. Er 168 høy, og har lagt på meg 5 kg. Fra før veide jeg 62. Jeg sluttet å røyke i september og la på meg et par kilo da også... Uansett gidder jeg ikke å stresse. Jeg skal kose meg i svangerskapet, så får jeg heller skjerpe meg litt når ammingen er over:) Skal vedde for at de fleste kiloene er borte da uansett:)

Hilsen ei som er veldig glad i god mat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...