Gå til innhold

hvor lenge kan hun ha diare før jeg kontakter lege?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var lenge:( Får hun nok drikke? det er veldig veldig viktig! De blir fort dehydrerte de små. Hvor gammel er hun? Det er også vesentlig, de smååå tåler mye mindre enn de litt større,men samtidig er det ikke så mye som skal til for at de blir dehydrerte heller. Synes du bør kontakte legen snarest jeg.

Tusen takk for svar!

Hun er 1,5 år. Hun drikker litt vann, har prøvt med saft. Men det vil hun ikke ha. Hun drikker mindre enn hva hun gjør til vanlig. Nå har hun lagt seg for kvelden. Ser hvordan hun er i morgen, så ringer jeg legevakten da hvis hun er sånn hun har vært.

Synes du skal ta henne til legen, ikke morro når de er dårlig i form, selv om det pleier å gå over av seg selv. Datteren min var sånn for en måned siden, da tok vi henne dit 3 dagen fordi hun var slapp. Er kjempe viktig å få i væske, legen anbefalte farris med litt eplejuice pga at de mister mye salter i kroppen ved diare og oppkast. Hun ble bra etter en uke, var i kjempe fin form igjen etter mat og drikke.

Jeg synes også det var ganske lenge hvis hun er slapp. Det er allmentilstanden som teller ikke om hun har feber eller ikke. Jeg er blitt ekstra oppmerksom på dette med uttørking etter at min datter (15mnd) ble innlagt på sykehus pga uttørring. Så om dere velger å bli hjemme i morgen og ikke kontakte lege så prøv å få i henne mat med ekstra mye veske i. Om hun liker grøt er det sikkert lurt. Liker hun fremdeles MME så går det kanskje lettere ned enn vann? Is er også en lur måte å få i de små vekse på om de liker det.

Det kan også være lurt å ha en flaske/kopp med vann ved sengen hennes i natt så dere kan prøve å gi henne om hun våkner i løpet av natten.

Det kan nok godt være at jeg er en smule overdramatisk,men jeg har fått meg en skikkelig vekker, har alltid vært ganske rolig på slike ting, men ikke nå lenger.

Lykke til med vesla, og kontakt heller lege en gang for mye enn en gang for lite. Å ringe legevakten kan dere jo gjøre uansett om dere velger å dra eller ikke.

Tusen takk for svar alle sammen. Skal prøve å få i henne litt vann hvis hun våkner i natt. Ellers får jeg se ann formen i morgen tidlig. Er hun sånn i morgen så ringer jeg legevakten for å høre hva de har å si.

Hun er veldig glad i varm melk, men trudde kanskje ikke det var så bra siden hun har spydd litt også... Off, første gang hun er sånn syk, så da blir jeg litt usikker.

Igjen, tusen takk for svar!

Annonse

Ville bare kommentere det med melk, for jeg trodde også det, men da vi ble skrevet ut av sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg kunne gi henne alt, også melk. Det aller beste var om jeg kunne få i henne litt Biola for det hjelper på å stabilisere magen.

Tidligere sa de at man ikke skulle gi melk,men det har legene gått bort fra nå. Så hell innpå;-) Og god bedring.

Ga henne en kopp med varm melk i morges, gikk ned på høykant. Hu virke mye bedre i dag heldigvis. Ikke helt seg selv ennå, men har spist litt og drukke litt. Så det ser ut som hun er på bedringens vei! :)

Tusen tusen takk igjen for god hjelp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...