Gå til innhold

Oktober: Til spuntemor


m vestfold

Anbefalte innlegg

Så i svaret du hadde til meg at legen ba deg ikke kontakte jordmor før etter ultralyd. Det hørtes rart ut. Jeg regner med at dine vanlige svangerskapskontroller er bare hos lege, eller? Du kan jo selv kontakte privat jordmor hvis du ønsker, eller ringe den kommunale og si at du ønsker time før.

Legen kan også sjekke hjertelyden. Ikke alle leger har et apparat der du også kan høre, men alle har vel et der legen i hvert fall hører.

 

Lykke til! Si noe om hvordan det går da.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei. Takk for interesse.

 

Jeg har ikke sett dette innlegget før nå. Jeg skal gå til lege og jordmor annenhver gang, men legen mente det ikke var nødvendig med ny kontroll, da hos jordmor, før etter ultralyd. Tror han snakket om ca åtte kontroller totalt (mot tolv som det var tidligere...) Jeg har jo egentlig ikke noen god grunn til å framskynde timen, bortsett fra at jeg veldig gjerne vil høre liv og slippe å vente helt til ultralyden... Har lært meg til å heller la være å ta kontakt enn å føle meg som en hypokonder i møte med helsevesenet. På den annen side er det litt annerledes å ha ansvar for et annet lite menneske. Da burde man ikke ha samme terskel for å oppsøke profesjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du bor, om det er i by eller "på landet", men i byer er det hvertfall veldig kø hos jordmødre. Jeg har flere venninner som ikke fikk jordmor på sin lokale helsestasjon fordi de ringte for seint (de ringte sånn rundt uke 18), og derfor måtte ta en langt unna. Så selv om du ikke skal til jordmor ennå, så kan det være lurt å ringe bare for å registrere seg, og være sikker på å komme med på en barselgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en mindre kommune, så jeg tror ikke det skal være noe problem her, men takk for tipset likevel :-) Skal ta kontakt i god tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...