Gå til innhold

1-2 glass vin + amme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

JEg synes det er så mye forskjellig som står om dette temaet.

Legen min (overlege..hvis det har noe å si da...) sa at 1 glass vin er helt ok og at man kan amme etterpå, men ikke mer...Han sa ikke noe om alder på barnet, men han visste jo at mitt barn er 9 uker gammelt....

Selv passer jeg på å ta det glasset rett etter amming.

Ptror jeg ikke det er skadelig..

Helsesøster sa til meg at jeg godt kunne drikke 1-2 glass vin mens jeg amma. Alkoholmengden som gikk i melka var så liten at barnet tok ingen skade av det. Men hun sa at hvis jeg tok 2 glass så kunne barnet kjenne en anne lukt av meg og at jeg ble litt annerledes, men det var fortsatt ikke skadelig.

Tror det stemmer mye av det dere andre her sier, men vil bare legge til at det er ekstra viktig å huske på at de små forbrenner alkohol svært dårlig. Dermed kan det hope seg opp i de små kroppene og det er jo ikke bra. Som engangsforeteelser er det altså sikkert greit med et lite glass eller to, men bør kanskje ikke gjentas påfølgende dager. Det med den manglende forbrenninga er verre dess mindre de er, så det kan jo være verdt å tenke på...

Annonse

Takk for svar dere!

Nå følte jeg meg litt bedre...

Jeg drakk et glass med vin igår, som jeg hadde mellom 20.00 og 23.00. (mmm det var godt!!)

Ga masse mat før jeg begynte på glasset, men måtte gi mer mat i løpet av kvelden - iallefall i 22-23 tiden...)

Men når jeg la meg fikk jeg så dårlig samvittighet, og tenkte på hvor mye som kunne ha gått over i melka....

Det blir nok bare dette glasset, så er det nok måneder til neste gang!

Du skal ikke ha dårlig samvittighet i det hele tatt! Vi må kunne kose oss litt vi også. De tar ikke skade av om du drikker litt sålenge du ikke ammer hvis du er full. Så lenge du drikker med måte å kjenner din egen grense så er det heller ingenting i veien for at du kan ta et glass neste helg også hvis du skulle ha lyst til det.! Husk at før i tiden drakk man nesten bare mjød,øl og vin både gravide og ammede og barna tok ikke så skade av det heller. Greit at levealderen var kortere men det var det flere grunner til ikke bare alkoholinntaket. Forskningen viser at nikotin er mere skadelig for barnet enn alkohol, så ta deg et glass vin med god samvittighet, det gjør jeg! Det er heller røykerne som burde tenke seg om to ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...