sommerbarn:-) Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 Har lest her at hele peanøtter er farlig for barn, og det visste jeg jo, men hva med peanøttsmør? Er det giftig for små barn? Datteren min på 18 mnd. har nemlig spist det noen ganger, og nå blir jeg jo litt redd her jeg sitter...kan det virkelig skade lungene?
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 har ikke hørt om det... men det er vel allergifremkallende det som andre nøtter sikkert...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Er det ikke fordi oljen på nøttene kan løse opp lungevevet om ungen ved et uhell skulle få en nøtt i lungen da? Tror neppe at det skader om hun bare har spist og ikke fikk noe i vrangstrupen..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Ville ikke gikk - kjenner til to tilfeller hvor barnets lunge kollapset som foelge av aa spise noetter.
Guttemamma x 3 Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Vi har også gitt brød med peanøttsmør. Jeg mener du ikke skal gi nøtter fordi det kan sette seg i halsen, men "moste" nøtter som i peanøttsmør og f.eks. kaker med nøttebunn blir ikke det samme. 1-åringer kan i utgangspunktet spise alt, men man må være forsiktig med det som kan sette seg i halsen. (nøtter, drops o.l)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå