Gå til innhold

Juni: Juhu! Så godt! I dag går jeg ut i svangerskapsperm. :)


Lille&LilleiMagen- har født <3

Anbefalte innlegg

Jippiii! En måned før jeg hadde planlagt, nå er jeg i svangerskapsperm fra min deltidsjobb i dagligvare butikk. Hæææærli!

 

Slipper alt stresset, og får likevel "lønn". :) Er i min 31. uke nå, og jeg synes dette er sååå godt at jeg bare må dele det med dere. Er student og skal ha to eksamener i slutten av mai, så nå kan jeg bruke tiden godt.

 

:) God helg. Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så deilig! Jeg har også en deltidsjobb i en matvarebutikk, og tror jeg skal ta permisjonen min nå straks jeg og. Det begynner å bli tungt med den store magen...

 

Jeg er også student, og har 3 eksamener nå i mai og den siste 2. Juni... Gruer meg inmari, for konsentrasjonen er ikke akkurat på topp for tiden ;-) Du skjønner sikkert hva jeg snakker om...

 

Skal bli lærer jeg da, hva skal du?

 

Er i uke 33 forresten, og skal til legen i morgen og da håper jeg hun sykemelder meg eller noe.. Har mye kynnere og er mye sliten nå...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor starter dere permisjonen så tidlig- dere mister jo masse tid sammen med babyen?? og må ut i jobb igjen kjempetidlig!

Er jobben for tung får dere vel sykmelding og sykepenger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nina!

 

Skjønner hva du mener, men svangerskapspermisjon er ikke det samme som fødselsperm. Du bruker ikke av "den" permisjonen. Les på trygdeetaten. Og hææærlig er det! Fødselspermisjonen (min allefall) starter ikke før 3 uker før forventet termin. Får ikke sykemelding fordi om jobben er tung, du må være syk for å få det. Det er akkurat da vi bruker svangerskapsperm. Jordmor har forklart alt nøye :) Lykke til! Og ikke bruk av fødselsperm enda du heller :)

 

Fødselspermisjon = Fødselspenger

 

Svangerskapspermisjon = Svangerskapspenger (noe som utgjør samme utbetaling).

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig 8 eksamener jeg, men måtte trekke meg fra 6 av dem fordi jeg rekker ikke lese nok. Har mye annet i hodet (baby baby baby). Så eg skal ha to, siste 27. mai (heldigvis). Er jo ganske heldig du også da :) Jeg skjønner deg såååå godt, konsentrasjonen min er ikke på topp den heller. Interesserer meg mye mer for svangerskap og fødsel og babyer. Hihi.

 

Jeg studerer psykologi jeg.

 

Jeg er i min 31. uke.

 

Har du ikke msn eller noe, så kan jeg legge deg til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så godt. Er omtrent like langt på vei og er 40 % sykemeldt. Har termin 3. juli. Når har du? Gleder meg til å gå ut i full permisjon. Jordmor mente jeg kanskje burde ut i 100 % sykemelding, men jeg drøyer litt til. Har litt lyst til å klare å jobbe litt til også. Men det hadde vært sinnsykt deilig å bare kunne vært hjemme og "bygd rede". He he. Merker at trangen til å gjøre klart huset på alle mulige måter begynner å komme for fullt. Tok til og med frem en eske med babyklær etter forrige mann bare for å beundre de.Har ikke pakket de ut enda. :) Fikk det for meg at det var litt for tidlig. Så jeg går bare og smugtitter på klærne og vogna osv. Man blir litt rar når man er gravid. Hi hi... Kos deg i permisjonen du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei du blir aldri utvilt.. ikke jeg heller :)

 

Jeg jobber såpass lite at dette er bare herlig, slipper alt stresset. Jeg har mens termin 25. juni og ul termin 01.juli. Teller uker etter ul termin da, var så lenge "bruker" i juni klubben at jeg bare ble her. :)

 

Har tatt frem en del babyklær jeg også, men de ligger i den fine posen sin. Lett og kjøpe med noe når man er i byen, de har jo så mye fint. Dungen med klær bare vokser, akkurat som magen. Hihi! Har ogs vogn, men den står hjemme hos mamma heldigvis, hvis ikke tror jeg jeg hadde puttet katta oppi der og gått tur, sååå baby syk nå altså. Jeg gleder meg sånn. Første gang for meg dette her.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ul termin 3. juli. Men siden det er så nært juni kikker jeg innom her innimellom. :) Gutten vår blir to år i sommer, så han bruker enda vogna og sprinkelsenga. Skal snart begynne å venne han av med de, og putte han over i vanlig seng og en annen vogn, slik at han ikke føler at vi tar senga og vogna ifra han i det lillebabyen kommer. Regner med det er nok ting å være sjalu for når den tid kommer så jeg tror det kan være greit å gjøre det i god tid. Klør i fingrene nå etter å begynne å gjøre klart babyutstyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...