Gå til innhold

Gå fra 3 til 2 lurer på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd og sover nå 3 lurer på dagtid. Tilsammen tror jeg nok han sover ca 3 timer på dagtid. Han sover fra 19.30-06.30 på natten ,med mat 1-2 ganger. I det siste har det blitt vanskeligere og vanskeligere å få til disse tre lurene. Ender med at den siste lurer blir for sen eller for tidlig. Merker jo at han er mer aktiv og kan være lenger våken. Vurderer derfor å gi han 2 lurer istedenfor, men hvordan gjorde dere det? har noen noe erfaring med at de sover litt lenger på natten om de sover mindre på dagtid? Kunne så gjerne tenkt meg at han ihvertfall sov til kl. 07.00.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 7,5 mnd og sover fortsatt 3 lurer på dagen (Tilsammen ca 3 timer). Legger seg 19 og sover til 07-07.30, med en amming (startet avvenning i natt).

Har tenkt litt på at det kanskje hadde vært på tide med 2 lurer, men det virker fortsatt som han trenger 3 siden han ikke sover så lenge hver gang.

Hører jo noen si at søvn avler søvn, men har også lest her at noen har erfart at mindre søvn på dagen gir bedre nattesøvn.......

:-)

Skrevet

min gutt er også 5,5 mnd og sover som regel 3 lurer på dagtid han også. varierer hvor lange de blir, men han får regulere dette helt selv. han har kommet inn i en rytme om kvelden slik at han blir trøtt til samme tid hver kveld uansett hvor sen den siste luren blir. han her sover ikke mer om natten om han sover mindre om dagen, men heller ikke motsatt. nattesøvnen er ganske lik uansett hvor mye han sover om dagen. hvis du skal prøve å gå fra 3-2 lurer kan du jo kanskje prøve å trekke ut våkenperiodene lengst mulig, men legge han før han blir overtrøtt og veldig grinete, men det er ikke sikkert han sover lengre om gangen fordi..

Skrevet

Det er veldig vanlig at de "slutter" å sove så mye. Sønnen min er 8 mnd og sover nå kansje 2 ganger om dagen. Ikke alltid jeg får han til å sove hvis vi er ute å det skjer noe spennende. Du må la sønnen din få regulere søvnen sin selv og han kommer nok til å sove kun 2 ganger om dagen. Legg han når han er veldig trett hvis du nå legger han til faste tider så kutt ut den ene luren v å la han være trøtt av seg selv. Merker man får mindre å mindre tid til ting som trengs å bli gjordt siden de er mere våkne. Håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...